Gå til innhold

Phpbb bruke login på en annen side.


Anbefalte innlegg

Hei jeg vil at brukere skal registere seg på phpbb forumet som jeg har på siden min, videre vil jeg bruke samme login greiea på resten av min side. Slik at hvis de skal komme inn til det kategori så må de registere seg i forumet så logge seg inn.

 

Har noen tips hvordan jeg kan få det til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Login og passord skal da ligge i databasen som phpbb bruker. Passordene (når jeg satt opp phpbb iaf) er laget om til md5, så du må kjøre noe

if (md5($_POST["password"]) == $passordfradatabase)

eller noe lignende for at login skal fungere..

 

edit: skriveleif

Endret av power
Lenke til kommentar

Det skal nok mye mer til enn litt "if (md5($_POST["password"]) == $passordfradatabase)" for at det skal fungere 100% riktig. Det er i og for seg bare å studere hvordan phpbb logger inn brukere og bruke Ctrl + C og Ctrl + V. Skal se om jeg ikke klarer å diske opp noe :)

 

Edit: Når jeg tenker meg om så trenger man ikke å gjøre det slik under to forutsettninger:

- Er man logget inn på forumet er man ikke automatisk logget inn andre steder på siden.

- Er man logget inn andre steder på siden er man ikke automatisk logget inn på forumet.

 

Forutsatt det over er det bare å kjøre en query mot tabellen 'phpbb_users'. Feltene du trenger er 'username' og 'user_password'. Sikkerheten kan du diktere deretter. Vil blant annet ikke anbefale å gjøre det mulig å endre email og passord. Skal man det så bør du ha tilsvarende sikkerhet som man har i selve forumet.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Det skal nok mye mer til enn litt "if (md5($_POST["password"]) == $passordfradatabase)" for at det skal fungere 100% riktig. Det er i og for seg bare å studere hvordan phpbb logger inn brukere og bruke Ctrl + C og Ctrl + V. Skal se om jeg ikke klarer å diske opp noe :)

 

Edit: Når jeg tenker meg om så trenger man ikke å gjøre det slik under to forutsettninger:

- Er man logget inn på forumet er man ikke automatisk logget inn andre steder på siden.

- Er man logget inn andre steder på siden er man ikke automatisk logget inn på forumet.

 

Forutsatt det over er det bare å kjøre en query mot tabellen 'phpbb_users'. Feltene du trenger er 'username' og 'user_password'. Sikkerheten kan du diktere deretter. Vil blant annet ikke anbefale å gjøre det mulig å endre email og passord. Skal man det så bør du ha tilsvarende sikkerhet som man har i selve forumet.

Hei.

 

Takk for alle svarene. Jeg er ikke flink i php/mysql, men kan jeg bruke hvilken som helst login script med mysql og bruke det, eller må jeg lage et nytt som baserer seg på phpbb.

 

Hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg hvis det må lages et script som baserer seg på phpbb.

Lenke til kommentar

Som jeg forsøkte å forklare så kan du klare deg med et hvilket som helst script hvis du login på forumet og login i siten kan være uavhengige (altså det at man er logget inn et sted ikke medfører at man er logget inn på det andre stedet). Trenger du det så anbefaler jeg på det sterkeste å benytte en phpbb-lignende login. Problemet er at det ganske bokstavlig talt er milevis med kode å studere for å få til noe lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...