Gå til innhold

Absolutt lydløs kjøling..


Anbefalte innlegg

Da jeg leste igjennom Terje Bollings beskrivelse av hvordan han styret og strevde og prøvde å få laget en pc med absolutt lydløs kjøling, var det en ting som slo meg..

Hva i all verden hindrer meg i å koble pc'n direkte på kaldtvannsrøret i leiligheten min og ta kaldt vann derfra, kjøre det igjennom en kjøleblokk i maskinen og slippe vannet rett ut igjennom avløpet? (Naturligvis vil det gå med en masse vann, men i teori/praksis, hva kan gå galt?) Man må jo også ha en regulator som stopper maskinen hvis vannstrømmen av en eller annen grunn skulle stoppe opp (kan jo ikke risikere en CPU hvis noen leker med hovedkranen).

Vil gjerne ha svar på dette, synes selv at det høres ganske smart ut.

 

-Rolf-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et kjapt lite overslag tilsier at hvis vannet fra springen er på 4 grader, vil 5 liter i timen i gjennomstrømmingshastighet holde i massevis.

 

Suselyd tror jeg blir problemet. Ikke så mye attmed pc-en, siden vannet kommer og går i plastslanger og ikke kobberrør, men i resten av huset.

 

 

mvh

Are-Harald.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-23 01:40, A|exander skrev:

Blir litt kjiipt når du skal på LAN da :sad:



 

Ja, tenk nå som det går kabler på kryss og tvers på LAN, enn hvis alle skulle kobla seg på vann og for å få kjølt PC'n..

 

Masse kabler OG rør eller slanger på gulvet

(ville valgt rør siden de ikke bli flate når noen trør på dem, ikke det at jeg ville ha kjølt PC'n på den måten uansett da)

Lenke til kommentar

Den søkefunskjonen har jeg også blitt flinkere og flinkere til å bruke.

Før så bare spørte jeg uten å søke, men nå søker jeg ihvertfall litt før jeg eventulet spør og samler litt info og spør da heller om det resterende jeg måtte lure på :smile:

Den søkefunksjonen er veldig grei bare man gidder!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...