Gå til innhold

Kutte metall med Dremel


Anbefalte innlegg

Jeg driver å fikser litt på et eldre AOPen-kabinett, skal montere en ekstra 120 mm

vifte. Får få dette til må jeg skjærte ut et hull i siden. Men disse kutteskivene forsvinner jo med en gang, en skive vare abre i noen centimeter.

 

Noen som har noen tyips om hvilke skiver jeg bør kjøpe for kutting i kabinett-metall, en drøy mm tykt?

 

Wish

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har både de orginale skivene og de "diamant-forsterka" kutteskivene og kan si at jeg absolutt foretrekker de orginale skivene så lenge du ikke presser dem, da knekker de med en gang.. De diamantgreiene knekker ikke, tåler veldig mye, men det er lett å slite vekk den "ruglete" overflaten på skivene, da kutter de veldig dårlig.

 

Viss du er litt forsiktig er de vanlige mye bedre selv om de ikke varer på langt nær like lenge, de kutter lettere.

 

Det er hvertfall min erfaring...

Lenke til kommentar

Med dremel kan du få det veldig fint om du bruker tid og ikke presser, det virker som om skivene brukes fortere opp når de er varme, så ser du at skiven begynner å bli mindre så er det lurt å skifte til en som er kald ;)

 

De billigskivene som fulgte med dremelen jeg kjøpte på clasen var ikke noe særlig gode selv om jeg passa på at de ikke ble for varme.

 

Skal du kutte mye vil jeg anbefale stikksag, bare husk å hold den godt ;) Den hopper noe voldsomt om du ikke gjør.

 

Edit: Post nummer 60 ;)

Endret av Meendel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...