Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Virus ødelegger nettverkskort?


Anbefalte innlegg

Det oppstod et merkelig problem her om dagen. Jeg har nextgentel ruter med en svitsj innenfor med 2 pcer tilkoblet.

Her om dagen fikk jeg en 169 addresse. Når jeg kobler i kabelen så registrerer den at det er kontakt. Noen ganger får jeg også en intern addresse 10.0.0.2 som jeg vanligvis får når jeg er online.

Beksjeden jeg får opp fra nettverksikonet er: You have limited or no connection.....bla bla... Hva slags beskjed er dette?

Jeg sjekket den andre pc'en som også er på nett. Samme resultat her. "you have limited or no connection"..blabla.

 

Jeg sjekket også om jeg kom på nett hos en venn. Samme beskjed der.

Det jeg lurer på er om jeg har fått et virus som har spredd seg til den andre maskinen på intranettet?? Er det noen virus som kan ødelegge nettverkskortet?

 

Jeg har også reinstallert windows XP pro SP2, men inget hell.

Har en 2 år gammel HP pavilion bærbar. Kanskje den begynner å bli sliten..

Please kom med inspill, trenger internett:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan ha noe med det aa gjoere: http://www.pchell.com/support/limitedconnectivity.shtml

 

Men om virus kan oedelegge nettverkskort tviler jeg paa det... Er bare et virus jeg vet om som oedelegger hardware(og teknisk sett saa oedelegger det ikke noe i det hele tatt, bare sletter biosen din :p)

 

Et virus er egentlig et program, hvis det er mulig aa oedelegge hardware ved hjelp av et programm, saa kan virus gjoere det.

 

Haaper dette hjelper!

Lenke til kommentar

Wow.. vi har faktisk akkurat det samme problemet som beskrevet på den siden, her i huset. Vi har min PC (stasjonær), som er direkte koblet til ADSL-modemet, og en annen (Dell laptop) som er koblet til min for deling av ADSL og filer. Det er nettopp den beskjeden (limited connection, bare på norsk) som dukker opp på laptopen, og det begynte å skje nylig. Så ble det kobling, og så forsvant det bare igjen uten videre en liten stund senere. I stad fikk den kobling nok til å sjekke mail, men ingen mulighet for surfing eller slikt, og så var alt borte igjen.

 

Min egen kjører Win2k, som jeg skal ha til Longhorn kommer ut. Laptopen kjører Windows XP Home, norsk utgave. Tror jeg skal sjekke dette nærmere, for det har gitt meg et par grå hår i det siste.. Vi skal kjøpe trådløs router i slutten av måneden, men det er greit å få dette fikset først uansett.

 

Takk for link! :thumbup:

 

EDIT:

Ville bare føye til at linken til den norske utgaven av patchen er her (Microsoft Download Center, Norsk Bokmål)

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

Da har jeg fulgt rådene.

Resultat: Jeg prøvde dette først hos min kamerat og fikk koblet med på nett med en gang. "limited or no connectivity" problemet var altså løst.

 

MEN,

kom hjem og prøvde: Samme problem. avisntallerte og fjernet registry entrien som jeg akkurat hadde lagt inn. La deretter alt på nytt igjen, men fortsatt samme problem.

Har sjekket at det ikke er noe kabel problem.

Noen som har flere råd...???

jeg blir så forb....

 

på forhånd takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...