Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i halsen, muntlig eksamen på mandag!


Anbefalte innlegg

Begynte å få vondt i halsen i går, og er blitt verre idag. Er vanskelig å snakke, og jævlig å svelge, noe som er litt uheldig med tanke på muntlig eksamen i samfunnsfag på mandag. Så, noen som har noen gode tips for å bli kvitt dette? Kan nevne at eg er slapp i resten av kroppen også. Var helt jævlig å gå på jobb idag :roll:

 

Uansett, har prøvd halstabelleter, hjalp ikke stort det heller.

 

Få høre alle råd, uansett hvor merkelig de er :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ble slapp fikk sinnsykt vondt i hodet og rennende nese her forleden.

det viste seg at det var pga pollen allergi så jeg kjøpte meg pollen allergi tabletter og etter tre dager var jeg helt fin igjen :!:

men sov som du er vant til og spis mye frukt og grønnsaker.

Lenke til kommentar

Et tips som profesjonelle sangere og skuespillere bruker: Dra på en vanlig dagligvarebutikk og kjøp "peppermynteolje". Det står at den skal blandes i vann, men det du skal gjøre, er å dryppe én dråpe på tunga / bak i munnen. Det gjør at du får tilbake stemmen i en periode, men er ikke bra for halsen din.

Lenke til kommentar
Prøv IFA, det hjelper sikkert :) Og drikke masse vann, det forhindrer ofte tørrhet!

Lykke til med eksamen!

IFA pleier alltid å hjelpe ja, men ikke denne gangen, har slukt to pakker idag...

 

Men takk for tipset :thumbup:

 

Et tips som profesjonelle sangere og skuespillere bruker: Dra på en vanlig dagligvarebutikk og kjøp "peppermynteolje". Det står at den skal blandes i vann, men det du skal gjøre, er å dryppe én dråpe på tunga / bak i munnen. Det gjør at du får tilbake stemmen i en periode, men er ikke bra for halsen din.

 

Får vurdere det som nødløsning på mandag hvis halsen ikke er istand til da.

 

Keep the tips coming

:w00t:

Lenke til kommentar
IFA pleier alltid å hjelpe ja, men ikke denne gangen, har slukt to pakker idag...

 

Spis en boks eller to med mentol eller prøv doc hals linser.

Først kjentes det ut som om halsen min var snurpet sammen, men etter den magiske mentol, var det som solskinn og grønne enger. :D

Lenke til kommentar

Jeg fikk også jævlig vondt i halsen på tordsdag ettermiddag. Jeg hadde stooore problemer med å både spise, svelge og sove pga. smerter i halsen og nedover i brystet.

 

På torsdag og fredag fortærte jeg én pakke repsils og én pakke CuraMed samt masse vann (til tross for smert når jeg svelgte), og på slutten av fredagen begynte det å gi seg.

 

Lørdag var jeg nesten tipp-topp og stakk ut og badet (vannet var ca. 10-11°C tror jeg) og kjørte vannscooter (for første gang :D ), da jeg kom tilbake kjente jeg ingenting lenger.

Lenke til kommentar
Gikk automasjon i fjor hvilket fag kom du opp i?

 

og hvor i landet er du fra?

(Si i fra vis du får en Som heter Arne eller Jørn som sensor, og de kommer fra Bodø). ;)

Kom opp i 3 eksamener i år

1. Industriell måleteknikk (gikk kjempebra tror eg)

2. Regulerings og styringsteknikk (gikk også ganske bra)

3. Samfunnsfag muntlig. (skal ha den imorgen)

 

Går på Bergen maritime videregående skole, så sjansen er vel liten for at eg får de sensorene :p

 

Halsen er som igår den, håper den blir bedre til imorgen. Får kjøpe inn ett lass av halstabelletter imorgen tidlig :D

Lenke til kommentar

Ang. hovne mandler. Kan det ha sammenheng med smerte bakover mot ganen, litt utover siden på halsen og kraftig hodepine samt svie i øynene?

 

Har av og til fått sånne store anfall av smerte rundt i halsregionen, kan det skyldes mandlene? Grunnen til at jeg spørr er at jeg aldri er syk, og har ikke vært syk siden jeg gikk på barneskolen, og det er over fire år siden. Det er helt sykt å svelge mat når det skjer og det eneste som hjelper er å ikke svelge, snakke og i allefall ikke rope.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...