Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Annerledes, men kult! Nå har jeg ikke fått prøvd de så altfor mye enda men. Er i grunn ikke så ofte jeg får særlig med blisters selv, men er kjekt å ha, særlig nå som jeg skal begynne spille med disse thrash gutta. Så ser det jo ganske så snasent ut :). Mine er uten fingre da, eller, de har fingre kun "halvveis" oppover.

 

Noen bilder av Sabian cymbalene på Sonor settet her, begynner å bli et ganske så snasent oppsett :). En splash og mulig en større china til, så begynner det virkelig å komme seg!

post-15605-1176565250_thumb.jpg

post-15605-1176565261_thumb.jpg

post-15605-1176565273_thumb.jpg

post-15605-1176565282_thumb.jpg

post-15605-1176565293_thumb.jpg

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skikkelig kult sett, ZprMario :D

 

Jeg har testet en nye metode idag for å spille på tommene. Sikkert noen som har gjort noe lignende/det samme før, men tenkte jeg skulle forklare det.

 

Teknikken spilles på 3 tommer, henholdsvis A, B og C (minst -> mellomst -> størst). Du starter med å slå med venstre hånd på tom A, så høyre hånd på tom B for å så føre venstre hånd under høyre hånd ned til tom C. Derfra tar du høyre hånd over venstre til tom A, så venstre til tom B og til slutt høyre hånd til tom C. Derfra går du tilbake til utgangspunktet med venstre hånd på tom A. Denne teknikken funker veldig bra hvis du skal spille enkeltslag på tommene som f.eks i soloer, pluss at det ser temmelig grisefett ut :p

Lenke til kommentar
Eksakt hvor mye koster det med frakt fra www.musicstorekoeln.de ?

8387038[/snapback]

hvis det koster 20 euro så blir det 165 kt i frakt.

 

skal kansje snart bestille meg følgene fra musicstore.com: pearl d75 stol, meinl classic 10" splash + galgearm med clamp.

Endret av eirikand
Lenke til kommentar

Faren min hadde tidligere en PST5 pakke med cymbaler, i tillegg til en ekstra PST3 crash. Vil si det er verdt å legge litt penger i de litt bedre PST5 ja, det er merkbar forskjell. Ikke bare ser de mye bedre ut, de høres bedre ut også. Men om du kan, sjekk også ut Meinl Classics, selges bl.a. på www.tabs.no. Låter mye bedre etter min mening, men problemet med de er at de ikke kommer i pakker, selges kun som enkelcymbaler.... Så du får se an hvor mye du er interessert i å legge i cymbaler.

 

EDIT: Takk for kommentarene på settet forresten :). Veldig hyggelig. Har endelig fått bytta skinn på de også nå, ble EC2 på tammene + G1 underskinn, og et Remo Powerstroke3 bass-skinn, hadde ikke EMAD inne, så gikk for 2.valget, det jeg har hatt best erfaringer med før. Låter veldig bra! Sleit litt med å få god lyd i 10" tammen, men fant ut at underskinnet var altfor løst, etter å ha stramma det begynte tammen å "synge" :)

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Dimitrij: Hvis du faktisk ikke skal bestille et sett og gjør det bare for moro skyld anbefaler jeg heller DW kitbuilderen, syns den er mye morsomme.

8422731[/snapback]

DW kitbuilderen skuffa meg litt i mangel av et artist kit template. Et av Terry Bozzio sine kit.. Sidene er kanskje ikke store nok for det ? :p
Lenke til kommentar
Fikk problemer for et par dager siden, bruker Explorer og det vil jeg gjerne fortsette med. Kommer liksom inn på siden i to sekunder, så kommer det opp en feilmelding: Kan ikke åpne Internett-omerådet (link til den sia). Operasjonen ble avbrutt.

8423189[/snapback]

skjer det samme med meg, men virker med opera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...