Gå til innhold

GTA:SA Pc - Hvordan sikter jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Joda, GTA:SA er et strålende spill, og jeg må si er kjempefornøyd med at det meste som irriterte meg med PS2-versjonen er borte også.

Men jeg har litt problemer med å sikte!

Jeg skal prøve å forklare gjennom bilder.

På PS2 for du jo "auto-lock", altså slik at siktet låste seg på den personen:

1836.jpg

Men på PC greier jeg på død og liv ikke dette?! Bare skriv om dere ikke skjønner hva jeg trenger hjelp til.. (kl er 5 på natta =)

Det blir bare slik:

post-234-1118459349_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Høyreklikk med musetasten og sikt inn.

Joda, det for jeg jo til som visst på bilde.

Men er det ikke mulig å få "lock-on" aim på pc? Altså slik at siktet følger etter fyren? Og slik at man kan bla gjennom mål, altså slik man gjorde ved L2-R2 på PS2.

Skrevet
lurte litt på hvordan jeg rekrutterer folk og tar over områder jeg.. :hmm:

Hold inn museknappen og sikt på den personen du skal rekruttere (slik at du får en grønn pil over personen) så trykker du "g".

Videre så er "g" = follow og "h" = hold

Skrevet

Er det i det hele tatt mulig å bytte tilbake til "vanlig" sikte sånn som i GTA3/VC? JEg syns denne PS2-style sikte ikke har noe å gjøre på en PC. Er nesten så det ødelegger hele spillinga for meg.

Skrevet

Såvidt jeg har skjønt får du vanlig manuell sikting ved å holde inn høyre musknapp. Autoaiming er bare et kjapt høyreklikk. Du lærer da disse tingene når du får første pistolen hos Emmet sammen med tjukkasen? Står jo på skjermen hva man skal trykke da.

Han sier også du kan autosikte og så bytte targets med mousewheel up/down, ville nok ikke sagt det hvis det ikke var med i PC-versjonen :)

Skrevet

Jeg greier det fortsatt ikke...

Hvis jeg trykker kjøpt på RMB eller RightMouseButton bare løfter han pistolen fort opp og ned igjen =(

Hulk, ingen som vet hvordan jeg fikser dette? =)

Skrevet

Liker det nye sikte systemet, er litt enklere å ta live av folk i kampens hete og CJ er mer mobil og kan komme seg unna skuddene og i sikkerhet. Er mer integrert i systemet og nå virker det ikke som en direkte portering fra PS2 til PC slik som GTA3 og GTA:VC føltes som.

Skrevet
Skit i det og gjør som alle andre har gjort i FPS'r i alle herrens år. Aim and shoot.

:ermm:

Selvfølgelig gjør jeg det, til og med blitt flink å sikte med manuelt sikte.

Men det var deg som sa du visste hvordan man fikk på auto-lock.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...