Gå til innhold

W32.Spybot.Worm, kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg fant akkurat ut at jeg hadde viruset W32.Spybot.Worm, som i følge Symantec kan kommer seg igjennom mIRC og KaZaA. KaZaA bruker jeg ikke, men mIRC hadde jeg oppe under hele scanningen, "tilfeldigvis" fordi jeg skulle til å sende en fil til en kamerat. Denne fila er scannet med både NOD32 og Norman, begge nyoppdatert. Hvis det er relevant, greide ikke mIRC å sende over fila engang. Dessuten bruker jeg LimeWire, så det kan jo ha noe med det å gjøre også.

Men, som dere ser har jeg lagt ved et bilde av Symantec Online Scanning-resultatet (hvor jeg fant ut at jeg hadde viruset). Det viser jo at det ligger på C:\Program Files\winupdate\winupdate.exe. Jeg gikk dit og scannet programmet med både NVC og NOD32, uten resultater. Men kan noen gi meg en med-teskje-forklaring på hvordan jeg skal få fjernet viruset? Synes at Symantec sin guide var litt avansert, så jeg vil gjerne vite en enklere måte å gjøre det på, hvis det finnes, siden det fakisk er winupdate.exe som er infisert.

post-131-1118432999_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den infiserte filen kan være skjult, derfor ser du den ikke. Skru på Visning av skjulte filer under Mappealternativer. Bruk antivirusprogrammet du har på PC-en (må være oppdatert), og følg instruksjonene. Svært enkelt.

Skrevet
jeg vil gjerne vite en enklere måte å gjøre det på, hvis det finnes, siden det fakisk er winupdate.exe som er infisert.

Ikke la deg forvirre. Program Files/winupdate/winupdate.exe - det er vel styggedom fra og med mappen winupdate og ned?

Hos meg heter den "riktige" Windows Update-mappen nettopp det: WindowsUpdate.

Prosessen for å fjerne dette ser rimelig grei ut:

1. Boot i Safe Mode

2. Slett nevnte fil - søk evt etter winupdate.exe andre steder v hj a søkefunksjonen i Windows. Slett disse og.

3. Start / Run / regedit og søk på winupdate.exe . Slett funn.

4. Omstart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...