Gå til innhold

Fortid med psykiske problemer og forsvaret.


Windoge

Anbefalte innlegg

Jeg har ei vennine som har lyst å komme seg inn i forsvaret, men hun lurer på om det i det hele tatt er vits å søke, da hun har tidligere hatt psykiske problemer som selvmordstanker og selvskading. Dette er tydeligvis noe leger/psykolog er klar over fra før.

 

Er det noen med greie på dette som vet om hun allikevel kan komme inn i forsvaret?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, forsvaret har vel neppe noen anelse om at hun har vært hos psykolog eller? De hadde ikke noen "record" på meg eller noen i mitt kull såvidt jeg kan huske.

Som Bogan sier, tviler at dette blir sjekket med mindre det søkes til høyere stillinger eller liknende. Obs: I Garden må alle være sikkerhetsklarert, så hvis det er det hun vil kan det kanskje bli et problem.

Lenke til kommentar

Jeg er selv ikke gammel nok, og har derfor ikke blitt kalt inn, men slik jeg har hørt det må du bare gjennom et intervju der de avgjør om du er psykisk stabil o.l. hvis du søker på en spesialenhet innen forsvaret. Hærens jegerkommando, Marinejeger, Garden, osv.

 

Jeg tviler på at hun kan få avslag pga. hun tidligere har besøkt en psykolog med sitt problem, og hvis hun er blitt ærklert frisk skal det i allefall ikke være noen stopper for henne.

 

Hvis du vil ha et helt korrekt svar, da er det bare å ta kontakt med forsvaret gjennom en kanal som driver verving eller lignende.

 

På forsvarets hjemmeside fant jeg dette:

 

Informasjonsdirektør:

Erling Bø

Kontor: 51 34 30 90

Mobil : 90 17 94 16

 

Sentralbord FOHK( Fellesoperativt hovedkvarter):

51 34 20 00

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...