Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjemme nettverk med linje fra naboen


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg betaler naboen min for og koble meg på hans trådløse nettverk. Det jeg lurer på er om det finnes noen måte og ha et hjemme nettverk som motar de trådløse signalene fra naboen som jeg kan koble på andre pcer med kabel.

 

Håper på mange fine svar.

 

Mvh

 

uRo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

finnes flere muligheter her.

du kan feks sette en av dine pcer (med trødløst nettverkskort) til å mota hans signaler, som igjen gir det til en vanlig switch.

eller en annen trådløs router(sikkert enklest med en av samme typen som han har) som mottar signalene, og gir den videre via kabel til dine andre dataer.

 

om dataene dine står langt fra hverandre kan du jo like greit bruke din trødløse router som accsesspoint, og la dine andre dataer koble seg på via denne, spørs egentlig litt hvor mange dataer du har, 4 nye trådløse nettverkskort blir forrt penger, men så er det mye greiere å da :thumbup:

 

bare spør om det er noe som er uklart ;)

 

GL :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Kjøp deg en trådløs router, som du konfigurerer til å motta signalene fra hans router, og boble deg på med kabel i lanportene på routeren.

Hvordan gjør man slik at routeren min mottar signaler fra en annen router? Jeg har en D-Link 624+. Dette har jeg lurt på lenge.

Lenke til kommentar
Kjøp deg en trådløs router, som du konfigurerer til å motta signalene fra hans router, og boble deg på med kabel i lanportene på routeren.

 

Hvordan får jeg ruteren min til og gjøre det da jeg har en D-link DI 624 108 mbit ruter. Og naboen jeg får nett av har en D-link Di 614 22 mbits ruter.

Endret av uro
Lenke til kommentar

Jeg kjenner dessverre ikke til Dlink routere, men på modeller jeg kjenner, er det ofte mulighet til å sette opp wireless bridging. Du kan da sette opp macadressen til den routeren du skal bridge mot.

 

For at det garantert skal fungere må routerene være av samme merke, men det vil ofte fungere med forskjellige typer routere siden mange merker bruker innmat fra samme produsenter.

Lenke til kommentar

Uansett hva jeg gjør får jeg ikke ruteren min til og ta inn signaler :S. Så jeg sjekket ut mpx og fant meg en bridge. Funker det med en bridge?? og må den i såfall være av samme merke altså D-link eller kan jeg ta andre produsenter????

Lenke til kommentar

Hei igen.

 

Som sagt fikk jeg ikke ruteren min til og ta imot signaler. Så jeg undersøkte saken litt og fant denne denne vil det funke med den?? eller må jeg finne en annen løsning? Signalet er også litt svakt så jeg tenkte denne ville fikse saken. Stemmer det?? hvis ikke kom meg noen andre løsninger. OG husk ruteren min tar IKKE imot signal.

Lenke til kommentar

Nei, hverken DI 624 eller Di 614 kan gjøre det du håper på; være "klient" i et nett.

 

Du sier at naboen din har en 22mbits router. Dette er en "ustandard" hastighet så i praksis vil det bety at om du ikke kjøper spesielle klientkort vil du koble opp med 11mbit og ikke 22mbit. Bare så du er klar over det.

 

Den billigste løsningen for deg ville være å kjøpe en kvalitets-trådløsrouter som har mulighet for å settes i "klient-modus". En slik router er Linksys WRT54G. Denne er billig og kan da "ta imot" signalet fra naboen din. Eventuelt kan du da også koble din eksisterende Dlink til denne igjen og så sende ut signalet på nytt hjemme hos deg.

 

Neste mulighet er å sette opp en boks hos deg som en repeater ("singalforsterker") eller bridge ("nettverksforlenger"). Både WRT54G og ditt eksempel, DWL-7100AP, kan fungere som repeater og bridge. Jeg er dog usikker på hvorvidt WRT54G kan fungere som repeater for din nabos Dlink. Det må du bare prøve ut, eventuelt. Man skulle tro at DWL-7100AP ville klare å repetere signalet fra din nabos Dlink siden det er samme produsent, men det .. er heller ikke sikkert :-) Bridging og repeating vha trådløse enheter av forskjellig modell (og dermed troligvis forskjellig chipset) er en usikker vitenskap.

 

Hvis du bruker repeater eller bridge bør du dog avtale litt med naboen din, slik at du ikke plutselig roter rundt inne på hans nettverk en dag. Det kan hende naboen ikke liker så godt at dine maskiner blir klienter direkte på hans nett.

 

Siste (og sannsynligvis beste) mulighet, kjøp TO stk nye routere, en til naboen og en til deg selv. Og ja, WRT54G :-) Dette vil gi deg en svært stabil løsning uansett om du velger å sette dem opp som AP og klient, en repeater-løsning eller en bridge.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Det er i utgangspunktet ikke mulig å finne en repeater som kan videresende signalene fra en di-614.... naboen din må i tilfelle bytte ut routeren til en di-624 (ikke 624+) og deretter kan du sette opp en dwl-2100ap som repeater hos deg...

dette veit jeg vil fungere...

 

men hvis du absolutt skal ha et kablet nettverk videre er jeg noe usikker...

Lenke til kommentar
Det er i utgangspunktet ikke mulig å finne en repeater som kan videresende signalene fra en di-614.... naboen din må i tilfelle bytte ut routeren til en di-624 (ikke 624+) og deretter kan du sette opp en dwl-2100ap som repeater hos deg...

dette veit jeg vil fungere...

 

men hvis du absolutt skal ha et kablet nettverk videre er jeg noe usikker...

Jeg tror jeg skal gjøre dette jeg.

 

 

Takk til alle som har hjulpet meg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...