Gå til innhold

Ny pc av typen AMD64


Anbefalte innlegg

Nå har sønnen komfet seg og kjøpt ny pc.

 

Jeg kan jo ikke ha den dårligste pc'en i huset så jeg kjøper en ny ;)

 

Jeg spiller mest Delta Force(BHD,X,LW) serien og JO.

 

Jeg har satt opp en her, men lurer på om jeg bør bytte noe eller om det ser greit ut?

 

Cooler Master Cavalier 3 Kabinett

 

Fortron/Source Strømforsyning ATX rev2 350W

 

MSI K8N NEO4 Platinum, nForce4

 

AMD Athlon 64 3500 (Venice)

 

Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 1024MB (2*512)

 

Samsung SpinPoint P120 200GB

 

Sapphire Radeon X800XL 256MB

 

NEC DVD recorder ND-3540A

 

Microsoft Windows XP Prof. SP2

 

Da blir summen: kr. 10 276 ,-

Endret av Remo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
oppsettet er greit det, men eg ville valgt en sterkere strømforsyning, har hørt at x800XT kortet trekker masse strøm.

Hvor man får X800XT fra vet ikke jeg, men ville uansett gått for et powercolor eller asus-kort, om støy er en viktig faktor. Ellers ser oppsettet meget bra ut! :)

Kanskje kjøpe en 400W av samme merke istedet, så du er på den sikre siden?

Lenke til kommentar

Synes egentlig oppsettet ser veldig bra ut. Den strømforsyningen kommer ikke til å ha noe problem med å kjøre det der. Kunne også slengt 2-3 disker til i kabinettet uten at det kom til å gå nevneverdig utover strømforsyningen. Faktisk er det ingenting jeg ville ha forandret på :)

 

-z00l-

Lenke til kommentar
oppsettet er greit det, men eg ville valgt en sterkere strømforsyning, har hørt at x800XT kortet trekker masse strøm.

Hvis det bare var at han ikke en gang skal ha xt da, det står jo XL på listen hans, derfor skal det holde, men for sikkerhelt skyld og for fremtidens skyld ville jeg anbefalt deg å kjøpe en god 400 watt PSU. Har faktisk merket at strømforbruket er mindre ved en god PSU for da tar den og gir helt stabil strøm og hw trenger ikke å prøve å stabelisere strømen. Vet jeg ikke akkruat brukte de rette ordene, men dere fatter vel hva jeg mener.

 

Og kjøp en DVD brenner som er i samme farge som kabinettet sølv altså

Lenke til kommentar

litt større psu kan være å foretrekke samt en ram med bedre timings

 

cl2 er bedre enn cl3 ellers så det greitt ut

 

liker du god lyd kan et audigy2 zs være greitt å sette i

 

alternativt kan være å oppgradere en av de 4 andre pcene du har slik at du kan spare en del penger

Lenke til kommentar
Takk for tilbakemeldingene.

 

Jeg skal prøver å finne et nytt power. Er denne ok? Link

 

Eller har den bare 20 pinner? :roll:

Ville ikke kjøpt den, siden den kun gir maks 15A på +12V. En strømforsyning til ditt oppsett bør gi 20A eller mer på +12V

 

Kan anbefale Tagan 420W

Den så bra ut den. Takk :yes:

Lenke til kommentar

Kabinettet du har valgt har bare to plasser til vifter, kabinettet ditt vil nok ikke være akkurat kjølig, blir for dårlig gjennomstrømning. Men hvis du ikke er opptatt av det og likevel vil ha dette kabinettet, så bør du ihvertfall kjøpe deg en 80mm vifte, fordi det er bare installert en vifte i kabinettet.

 

Når det gjelder PSU, dette er det viktigste komponentet i maskinen din. PSU er sterkt undervurdert/oversett, det er viktig å ha en stabil strømtilførsel, en strømforsyning som hele tiden yter det den skal. Det verste som kan skje er faktisk kortslutning, har selv sett dette da det skjedde med en venn av meg, PSU tok kvelden, det tok med seg CPU og HK i samme slengen. Dårlig PSU kan dessuten føre til kortere holdbarhet for resten av komponentene, dårligere ytelse og et ustabilt system.

 

Når det gjelder watt, så trenger du ikke mer enn 400W til det du har valgt, personlig ville jeg aldri kjøpt noe under 500W, men jeg er opptatt av å ha så det rekker, heller litt for mye enn litt for lite i denne sammenhengen. Man vet jo heller aldri hvor mye mer man kommer til å slenge i maskinen sin.

 

Eksempler på bra strømforsyning: Enermax Noistaker 420W og OCZ PowerStream 420W

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Ville ikke kjøpt den, siden den kun gir maks 15A på +12V. En strømforsyning til ditt oppsett bør gi 20A eller mer på +12V

 

Kan anbefale Tagan 420W

Hvor ser du amperen?

Når det står 20 pin og 24 pin, er den da "originalt" en 24-pins eller en 20-pin PSU.

Den kommer sikkert med en overgang, men har ihvertfall hørt at at DFI ikke tilbyr support hvis du bruker 20-pin med overgang til 24-pin.

Lenke til kommentar
Ville ikke kjøpt den, siden den kun gir maks 15A på +12V. En strømforsyning til ditt oppsett bør gi 20A eller mer på +12V

 

Kan anbefale Tagan 420W

Hvor ser du amperen?

Når det står 20 pin og 24 pin, er den da "originalt" en 24-pins eller en 20-pin PSU.

Den kommer sikkert med en overgang, men har ihvertfall hørt at at DFI ikke tilbyr support hvis du bruker 20-pin med overgang til 24-pin.

Her.

 

Og det er 24pins, med 4 avtagbare pinner.

Lenke til kommentar

Skal han ikke overclocke så holder boxed kjøleren og vifta lenge. De er ikke så dårlige.

 

Når det gjelder kjøler, heh, den du linka til, du sier stillegående, altså, kjølere er alltid stillegående, det kommer ikke noe lyd fra de, det er bare metall. Det er vifta man fester oppå som bråker ;)

Lenke til kommentar
Skal han ikke overclocke så holder boxed kjøleren og vifta lenge. De er ikke så dårlige.

 

Når det gjelder kjøler, heh, den du linka til, du sier stillegående, altså, kjølere er alltid stillegående, det kommer ikke noe lyd fra de, det er bare metall. Det er vifta man fester oppå som bråker ;)

Mente selvfølgelig at han skulle kjøpe en stillegående vifte til kjøleren da.

Burde kanskje skrevet det,men for de fleste er det jo en selvfølge at man trenger en vifte til den.

 

Boxedvifta holder den,men spesiellt stille er den ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...