Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

usb/ ps2 problemer?


Anbefalte innlegg

Sliter med et litt merkelig problem. En natt satt jeg forran pc'n og ante fred og ingen fare, da det plutselig kom en snodig lyd fra pc speakeren og

kassa boota. pc speakeren fortsatte å lage lyd under reboot og usb musa lyser svakt og blinker i takt med lysa på ps2 tastaturet.

Prøvd å koble litt til og fra, uten å forstå så mye mer enn at jeg tror et eller annet har kortslutta, antageligvis usb kontrolleren eller noe. er det noen som har opplevd det

samme eller har noen forslag til hva det kan være?

 

 

Ting jeg har lagt merke til:

 

- ingen feil påvist av diagnoseled's på HK

 

- Merkelig lyd fra pc-speaker. ikke ikke den vanlige alarmlyden

 

- Ps2 tastatur: lys for caps lock, numlock osv blinker fort, og hele tiden

 

- Optisk mus "gløder" som om den ikke får nok strøm

 

- pcspeaker sier bare ifra når både ps2 og usb er koblet til, er bare ps2 tastaturet koblet til, blinker det fortsatt, og kassa fyrer, men da tastaturet

ikke fungerer, stopper det ved winlogon. Med bare tastatur holder pcspeaker kjeft.

 

- Hvis bios blir resatt, fungerer tastaturet frem til - og mens man er i bios - men begynner å blinke igjen etterpå

 

Dette er symtomene jeg kommer på nå, kommer jeg på, eller finner ut mer sier jeg ifra.

 

Min teori er at usb kontrollern på HK har fått seg er real smell, og løpet er kjørt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke gi opp helt enda.

 

Prøm om clear CMOS hjelper:

Metode 1: Slå av maskina. Ta ut batteriet på hovedkortet i ti sekunder og sett det inn igjen. Start opp maskinen og velg "setup defaults" i BIOS.

Metode 2: Slå av maskina. Flytt CMOS-jumperen fra 1-2 til 2-3. Start opp maskinen i ti sekunder, og slå den av igjen. Flytt tilbake jumperen, start opp maskinen, og velg "setup defaults" i BIOS.

 

Det kan virke som virus i maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...