Gå til innhold

K7T Turbo (MS-6330) Hovekort


^Chap^

Anbefalte innlegg

noen som vet om det støtter amd XP prosessorer?

 

i manualen så står det "support 600 MHZ up to 1.5GHZ processor" (trykket desember 2000)

men i online manualen jeg fant på det hk`et står det

"Supports 600MHz~1.4GHz / Athlon™ XP 1800+" (12/7/2001)

så mitt spm er som følger: Støtter den høyere cpu enn Atlon XP 1800?

og i såfall vil http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet269.htm denne vifta </A> funke bra til en sånn cpu?

kommer til å bruke Artic Silver 3 også...

 

PS: må ha ny/bedre vifte til cpu`en min ettersom den ligger på 67 grader...

det synes jeg er _litt_ mye...(overklokket 100mhz til 1300)

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet må en ha turbo2 versjonen for å være sikker på at xp støttes. Alle turbo2 versjonene er jeg sikker på støtter xp.

 

Er ikke helt sikker, kanskje en BIOS oppdatering kan ordne det for deg på ditt HK. Kikk på bios versjonene til HK'et ditt på msi sine sider, det vil som regel stå hvilke prosessorer som støttes i beskrivelsene.

Eldre hovedkort som ikke offisielt støtter xp kan likevel i mange tilfeller gjøre dette. En risikerer bare at en i enkelte tilfeller må resette maskinen i oppstarten. Ingen garanti kan likevel naturligvis gis for dette, men det funker visst greit for de fleste.

Lenke til kommentar

Har det samme hovedkortet med en xp1700+ det støtter offisielt opptil xp1800+ men på den tyske msi siden har de en bios for opptil xp2000+.

Tror jeg leste noe om at hvis du skulle bruke størrere enn xp1800+,så blir det litt lite strøm til den da skal du egentlig ha turbo2 for det har en ekstra strømkontakt for strøm til cpun en firepolig kontakt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...