Gå til innhold

Feil med alle x800XT ? (tikkelyd)


immo

Anbefalte innlegg

Er det flere som har det problemet mitt x800XT PE-kort fra Gigabyte har?

Det er en irriterende tikke/vibrasjonslyd fra det. Det er ikke fra selve vifta men strømkomponentene. Den kommer bare når vifta går og er under 100%.

 

Er det mulig å koble strømkontakten på vifta til hovedkortet i stedet?

Finnes det evt. noen slags overgang?

 

Kjipt om jeg må bestille passiv kjøling og bedre kabinettvifte :/

 

immo

Endret av immo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har det samme problemet! :mad: er noe så sinnsykt irriterende da, men det kommer jo av at når man skrur viftehastigheten ned,får viften mye mindre strøm og begynner å lage den irriterende Tikkelyden :no:

 

Er det noen som har erfaring med ATI VGA SILENCER her?

Huff ja samme problemet som meg..

Jeg byttet jo til ATI vga silenceren og den fungerer ypperlig.. hatt en slik på flere kort.

Problemet er at lyden IKKE kommer fra vifta - den kommer fra selve strømkomponentene på grafikkortet når man skrur ned strømmen!

 

Undersøkte dette nøye. Lyden kommer uansett hvilken vifte.

 

Derfor jeg lurer på om man kan koble strømmen på HK'et i stedet..?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ

stilig, har hørt at venstre museknapp egentlig er en direkte forbindelse med strømnettet i pcen som troubleshooter midlertidig, mulig at dette er et kronisk problem siden det ikke slutter etter å ha holdt inne knappen

Lenke til kommentar

hatt klikke lyd fra pc'n min etter at jeg bytta kjøler på skjermkortet jeg å.. men har hatt trua på at det var fra en vifte som traff en ledning.

vifta er ikke koblet til skjermkortet. kunne ikke tenke meg at skjermkortet kunne lage lyd av seg selv.

sapphire 9800pro kort 128mb.. . merklig..

 

klikkelyden forsvinner ganske kjapt etter oppstart

Endret av kjellthore
Lenke til kommentar

Det lager dessverre lyd.. Hvis jeg stopper vifta med fingeren er lyden der fortsatt..

 

Men du som hadde vifta kobla til hovedkortet.. du har ikke slik 3-pins tilkobling som vanligvis er på grafikkort?

Endret av immo
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei. Har nå funnet en grei løsning. Kobler man vifta til grafikkortet på hovedkortet i steden forsvinner tikkelyden. Kontaktene passer ikke helt men begge er 12V så det lar seg fint gjøre. Man trenger kun sort på sort og rød på rød.

 

Skulle hatt en vifteregulering men men.. har den nå på 5V. Får da 76-77 grader under spilling.. er dette for mye? Liker stillheten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...