Gå til innhold

Kortet mitt overopphetes i spill...


SkinnyT

Anbefalte innlegg

Har et radeon x800XT PE og når jeg spiller krevende spill som f.eks Half-Life 2 eller Doom 3 kommer kortet oppi temperaturer på nesten 90 grader... Spillene begynner å hakke noe sykt og jeg får fullt av artifacts... Lurer på å kjøpe dette for å løse problemet...

 

Vil dette ha masse å si for temperaturen på kortet? Noen som vet omtrent hvilke temperaturer jeg vil komme ned i med denne kjøleløsningen...?

 

EDIT: Eller denne?

Endret av SkinnyT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Temperaturen på skjermkortet avhenger ganske mye av luftgjennomstrømninga i kabinettet men den ATI silenceren vil hjelpe bra på forde den blåser lufta ut av kabinettet slik at ikke skjermkortet varmer opp kabinettet unødvendig.

Dette er kvalifisert gjetning men jeg tror at du kommer ned mot 60 grader full load med den kjøleren.

Bakgrunnen for at jeg tror det er at jeg har selv et 6800 Ultra skjermkort med Nvidias referansekjøler og ligger selv såvidt over 60 grader på full load, men nå har jeg god luftgjennomstrømning.(500m3/t)

Lenke til kommentar

Har samme problem selv. Har ett gjennomsiktig kabinett, med masse viftehull! Gar ikke orketå montere vifter. og dette merket jeg da. Skjermkortet blir varmt og hovedkort piper av glede. Har en slik kjøler under mitt skjermkort, som står på full guffe, har fjernet side døren på kabinettet grunnet at det ble for varmt ini der med den på. Men er det da cpuen min som blir varm eller er det grafikkort? problemet opppstår når jeg spiller cs!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...