Gå til innhold

Nero Vision Express - mpeg2 feiler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nero Vision Express klarer ikke åpne mpeg2 filer. Alle andre filformater jeg har prøvd fungerer fint, og brenner fint på dvd. Media avspilleren som instaleres sammen med Vision Express har ingen problemer med å spille av disse filene.

Før påske hadde jeg et stort prosjekt med å overføre alle hjemmvideoer fra det gamle analoge kamera til mpeg2 filer på pc'n. Det var på hengende håret. Uka etter døde kamera - det klarer ikke lenger trekke frem tapen!

Et par av filmene brant jeg ut på dvd, og nå hadde jeg planer om å brenne resten.

Det eneste jeg kan se for meg å ha skapt problemer er at jeg har lagt inn XP SP2.

Før jeg la inn SP2 fungerte dette helt fint. Etter SP2 får jeg samme feilen på begge pc'r. Har også prøvd å oppgradere alle nero programmer, avinstalere og reinstalere codec - ingenting er ut til å hjelpe.

Noen forslag til hvordan jeg kan få brent disse filene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvilken versjon av Nero Vision kjører du? Har sett anbefalinger om ikke å installere Nero's medieavspiller på SP2. Trenger du codec'er som følger med medieavspilleren, installer disse separat.

Alternativt, prøv andre programmer. Her finner du en hel liste over alternativer. Trenger du guider, så finner du de her.

Edit: Søkte på Google, og kom over en som har et tilsvarende problem som du. Kanskje løsningen han fant kan brukes?

Endret av sofTest
Skrevet
Søkte på Google, og kom over en som har et tilsvarende problem som du. Kanskje løsningen han fant kan brukes?

Den gjorde susen den.

Dvs jeg tror den patchen alene kan gjøre susen. Jeg la inn patchen først, før reinstall, og testet - da fikk jeg en annen feilmelding, men det viste seg at jeg får den feilmeldingen også etter reinstall hvis jeg prøver å akkurat den ene fila jeg testet med da. Alle andre filer jeg har prøvd med går fint.

Så, neste sp.mål - hva kan jeg gjøre for å fikse denne ene fila? Den spiller fint i avspilleren, men gir altså feilmeld i vision express.

Feilmeldingen er "Cannot add test.mpg" - ikke veldig forklarende.

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Ny maskin - samme feil!

Denne gangen virket ikke løsningen som virket på den forige maskina!

Dvs. etter å ha fulgt oppskriften har feilmeldingen endret seg fra å være den postede meldingen til en enkel "cannot insert test.mpg"

Edit:

Det viste seg å være skader på begge testfilene - etter en tur igjennom vcdgear ble de komprimert med 70% og totalt uleselig for alle avspillere.

En ny overføring fra kamera løste problemet.

Endret av petterg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...