Gå til innhold

Starte opp egen FTP fra egen data

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg vil gjerne starte opp en FTP , som jeg f.ex kan kjøre fra min egen data og starte opp når jeg vil, istedenfor og knote med msn eller LAN. har søkt litt rundt men ingenting har tilfredstilt mine krav

NeFF

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei, jeg vil gjerne starte opp en FTP , som jeg f.ex kan kjøre fra min egen data og starte opp når jeg vil, istedenfor og knote med msn eller LAN. har søkt litt rundt men ingenting har tilfredstilt mine krav

Hvilke krav har du da? Og hva har du prøvd?

Skrevet (endret)

NeFF

Er du sikker på at du vet hva en "FTP" er?

Vi som leser dette antar at du ønsker å gi dine venner mulighet for å gå inn på din server over nettet og hente filer/laste opp - enten via nettleser eller er FTP-program.

Til dette trenger du kun en "FTP server" - som vil si et program som håndterer de filer du vil gi andre tilgang til, og behandler informasjon om disse gjennom spesifikke porter, på en slik måte at andre kan bla og laste ned/opp.

Et ftp-server-program setter du enkelt opp selv. Last ned et gratisalternativ eller en demoversjon.

Populære FTP-serverprogrammer er

BulletProof (gratis?)

FileZilla Server (gratis)

Cerberus

Jeg bruker selv SecureFTP.

Å kjøre en FTPserver krever ikke så veldig mye av maskinen. Man kan fint ha en ftpserver gående på en 1GHz-prosessors-maskin. Litt minne er dog greit å ha, gjerne 512MB.

Endret av zjulik
Skrevet

Det med at venner kan "gå inn på" serveren min osv. Men jeg har satt opp en GuildFtp og har fått tak i IP osv og kjørte den i smartFTP, der kom det en MIn datamaskin browser. er dette riktig / galt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...