efikkan Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Du kan lage slike filer i de fleste brenneprogram, winrar(tror jeg) og winimage.
Zapking Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Skrevet 7. juni 2005 Jeg har en Windows Media Player fil som jeg vil lage ISO-fil av. Hvordan gjør jeg det?
Zapking Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Skrevet 7. juni 2005 Jeg har en Windows Media Player fil som jeg vil lage ISO-fil av. Må jeg først brenne filen til en CD, før jeg kan lage ISO-fil av den?
miCro Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 (endret) Du kan bruke f. eks UltraISO eller MagicISO til å lage en ISO-fil. Her finner du en guide for hvordan å lage en ISO-fil med MagicISO. Endret 7. juni 2005 av miCro
x871kx6167ss7 Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 (endret) Søp på ISO recorder i google, det øverste som kommer opp der er genialt. Det trengs ikke å starte opp, det blir en del av windows. Så når du skal lage en iso høyreklikker du bare på CDromet og velger "Make ISO". Så velger du hvor den skal være, og vips du har en isofil! Det er helt genialt! EDIT: Så snill jeg er! Endret 8. juni 2005 av Blackslash
_Adler_ Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Du kan også gjøre dette med Nero. I stedenfor brenneren skifter du til "Image recorder". Da lager den en ISO fil (.nrg).
roac Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Du kan også gjøre dette med Nero. I stedenfor brenneren skifter du til "Image recorder". Da lager den en ISO fil (.nrg). .nrg filer er vel ikke iso? Du har muligheten til å velge mellom .nrg og .iso. Dette er viktig å huske på blant annet dersom du skal bruke imaget i forbindelse med f eks Virtual PC eller Virtual Server.
_Adler_ Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Du kan også gjøre dette med Nero. I stedenfor brenneren skifter du til "Image recorder". Da lager den en ISO fil (.nrg). .nrg filer er vel ikke iso? Du har muligheten til å velge mellom .nrg og .iso. Dette er viktig å huske på blant annet dersom du skal bruke imaget i forbindelse med f eks Virtual PC eller Virtual Server. .nrg er "image-filer", altså ikke ISO slik sett. .nrg funker helt likt som iso. Hvor stiller man inn at filene skal bli til .iso i Nero? Bruker Alchohol 120% og UltraISO
CPurcell Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Hvor stiller man inn at filene skal bli til .iso i Nero? Det er vel bare å velge ISO i steden for NRG i den lille boksen under der man velger navn på image filen man skal lage er det ikke?
roac Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Du kan også gjøre dette med Nero. I stedenfor brenneren skifter du til "Image recorder". Da lager den en ISO fil (.nrg). .nrg filer er vel ikke iso? Du har muligheten til å velge mellom .nrg og .iso. Dette er viktig å huske på blant annet dersom du skal bruke imaget i forbindelse med f eks Virtual PC eller Virtual Server. .nrg er "image-filer", altså ikke ISO slik sett. .nrg funker helt likt som iso. Hvis du mener at .mpg funker helt likt som .avi. Ja, både .nrg og .iso er imagefiler, men det er ikke alle programmer som støtter .nrg. Jeg vil på det sterkeste fraråde bruk av .nrg, og heller anbefale .iso. Virtual PC og Virtual Server er bare to programmer som ikke støtter .nrg. Hvordan det er med VmWare er jeg ikke sikker på.
_Adler_ Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Du kan også gjøre dette med Nero. I stedenfor brenneren skifter du til "Image recorder". Da lager den en ISO fil (.nrg). .nrg filer er vel ikke iso? Du har muligheten til å velge mellom .nrg og .iso. Dette er viktig å huske på blant annet dersom du skal bruke imaget i forbindelse med f eks Virtual PC eller Virtual Server. .nrg er "image-filer", altså ikke ISO slik sett. .nrg funker helt likt som iso. Hvis du mener at .mpg funker helt likt som .avi. Ja, både .nrg og .iso er imagefiler, men det er ikke alle programmer som støtter .nrg. Jeg vil på det sterkeste fraråde bruk av .nrg, og heller anbefale .iso. Virtual PC og Virtual Server er bare to programmer som ikke støtter .nrg. Hvordan det er med VmWare er jeg ikke sikker på. Formulerte meg litt feil i den setningen. Jeg fraråder også folk fra å bruke .nrg. .iso er et mye mer "populært", altyså mer vanlig og støttes av flere program enn .nrg. Er ikke .nrg Nero sitt eget "image format"?
morra Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 ISO kan du enkelt lage ved å bytte ut .zip/.rar-endelsen, i dialogboksen for å lage nytt arkiv i WinRAR, med .iso.
Dr S Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Her er det mange programmer å velge i: Winrar: dette programmet er jo ganske greit å bruke til pakking av mange formater. Litt usikker på boot cd om det takler det. UltraISO: dette programmet er veldig bra til å lage *.ISO *.BIN filer. Bruker dette selv, raskt og enkelt. Samtidig som det er kapabelt til å lage Boot ISO filer.
_Adler_ Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 ÛltraISO er også bra for du kan konvertere diverse "image-filer" til f.eks. .iso. F.eks. .cue til .iso.
GeirGrusom Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Det er vel ikke noe poeng å konvertere .cue til .iso siden .iso er støttet av mer eller mindre alle image programmer. Men jeg har merket at CDer med mer en et track må du bruke bin/cue filer for å få med alt.
roac Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Det er vel ikke noe poeng å konvertere .cue til .iso siden .iso er støttet av mer eller mindre alle image programmer. Jo, dersom du har en program cd (ja faktisk lovlig) som cue/bin og du trenger å bruke denne i Virtual PC eller Virutal Server, så finner jeg det mer hensiktsmessig å konvertere imaget til .iso enn å brenne det ut på et medie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå