Gå til innhold

Vurderer sterkt en ASUS W5A


Anbefalte innlegg

Hei, som topic sier vurderer jeg sterkt en ASUS W5A fordi jeg begynner og studere til høsten. Noen som har enten invendinger eller erfaringer med denne? Blir min første laptop så eneste jeg kvier meg litt for er kronglete/ tungvint og jobbe på en så liten maskin men en større/ tyngre løsning er ikke aktuelt. Har nå vurdert denne opp mot dell X1 og jeg synes det virker som asusen er et mye bedre valg

 

Noen innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Latitude D410 veier omtrent det samme som W5A, men den har ikke innebygd optisk drev, noe som gjør at maskinen blir 200-250 gram tyngre når du tar med deg den eksterne optiske enheten.

 

Selv om jeg har en D400 i dag synes jeg W5A eller X1 er et langt bedre alternativ enn D410.

 

Pentium M 1,73 tilsvarer rundt 2,4-2,8 GHz Pentium 4, og yter omtrent likt som Athlon 64 med samme klokkehastighet, i flyttallsoperasjoner er Atlon 64 noe raskere, men i generell bruk har Pentium M vist seg å være litt raskere på den samme klokkehastigheten enn Athlon 64.

Lenke til kommentar
noen spesielle grunner eller generelt sett? garantien til dell D410 er vel betydelig bedre enn asus dersom uhellet skulle være ute og man reiser en del?

Om jeg skulle hatt en ultraportabel fra dell hadde det garantert blitt en X1 i dag, på grunn av at både X1 og D410 har den samme eksterne optiske stasjonen, det har mye å si på vekten.

 

Siden W5A har innebygd optisk og samme vekt synes jeg W5A er et bedre valg enn D410. Asus har muligheten for 3 års garanti, men det er med innsending og ikke på stedet som er standard på latitude modellene. Jeg har hatt min D400 i snart to år og har aldri hatt behov for service. Har vært borti mange maskiner opp igjennom årene og det er ikke de ultraportable som har flest problemer. Ikke overraskende er det de rimeligere modellene som er forholdsvis store (fysisk sett) og som selvfølgelig leveres med ett års garanti.

Lenke til kommentar
Latitude D410 veier omtrent det samme som W5A, men den har ikke innebygd optisk drev, noe som gjør at maskinen blir 200-250 gram tyngre når du tar med deg den eksterne optiske enheten.

 

Selv om jeg har en D400 i dag synes jeg W5A eller X1 er et langt bedre alternativ enn D410.

 

Pentium M 1,73 tilsvarer rundt 2,4-2,8 GHz Pentium 4, og yter omtrent likt som Athlon 64 med samme klokkehastighet, i flyttallsoperasjoner er Atlon 64 noe raskere, men i generell bruk har Pentium M vist seg å være litt raskere på den samme klokkehastigheten enn Athlon 64.

Ja det er faktisk så kraftig ja... synes dette er veldig villedende markedsføring av intel, ihverfall for førstegangskjøperen. Hva med et rank system som amd har på desktop?

 

Hvordan er grafikkløsningen på denne? Hva går det ann og spille av spill her? Regner med at de nyere fps`ene blir litt i meste laget men hva med strategi spill osv?

Endret av Woilef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...