Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

start.no og speedtouch 510i - noe feil?


Anbefalte innlegg

Skiftet fra telenor til start.no for snart ei uke siden (telenor koblet i fra) og dermed står jeg uten linje... :dontgetit:

Alt skulle være i orden, men etter ca. 3 timer med supporttelefon fra begge plasser er jeg fortsatt uten forbindelse... Bruker modemet som fulgte med online adsl (thomson speedtouch 510i) og det er satt opp sånn som det skal (tror jeg da, gjort på samme måten som med telenor)... @-lampa blinker gult og grønt. Har fått DNS-adresse fra start, men trenger jeg det? Og hvor skal den legges inn? Har skiftet til IP-telefon i samme slengen, så det er litt kritisk uten adsl...

Noen som har vært borti noe lignende, eller som kan tenke seg hva poblemet kan være?

 

Takker for alle innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skiftet fra telenor til start.no for snart ei uke siden (telenor koblet i fra) og dermed står jeg uten linje... :dontgetit:

Alt skulle være i orden, men etter ca. 3 timer med supporttelefon fra begge plasser er jeg fortsatt uten forbindelse... Bruker modemet som fulgte med online adsl (thomson speedtouch 510i) og det er satt opp sånn som det skal (tror jeg da, gjort på samme måten som med telenor)... @-lampa blinker gult og grønt. Har fått DNS-adresse fra start, men trenger jeg det? Og hvor skal den legges inn? Har skiftet til IP-telefon i samme slengen, så det er litt kritisk uten adsl...

Noen som har vært borti noe lignende, eller som kan tenke seg hva poblemet kan være?

 

Takker for alle innspill!

Hei!:D Jeg har samme modem som deg, så jeg kan ihvertfall komme med det jeg tror det er uten at jeg er helt sikker på hva det kan være. Når @ lampen lyser gult og grønt, så betyr det at du ikke får koblet deg til nette. Det du kan gjøre først er å restarte modemet. Det gjøres på følgene måte: hold inne power knappen til alle lampene slukker på modemet, så trykker du raskt på power knappen en gang. når den lampen i midten begynner å lyse, så trykker du raskt på power knappen en gang til. Nå vil lampen lyse grønt i ca 6 sec. før den begynner å blinke igjen. Når den begynner å blinke igjen, så trykker du en siste gang (raskt) på power knappen, så vil du se at alle lampene slokner og etter hvert begynner å lyse igjen. Da er modemet restartet:D. Det neste du gjør er å gå inn på start --> run og skriver inn: cmd og deretter: ipconfig i det vinduet som åpnet seg. Standard gateway adr. du ser skal du skrive inn i adr. felte i nettleseren din, (som i mitt tilfelle er 10.0.0.138) Du vil deretter komme inn på egnen side hvor du kan se system informasjon osv om modemet ditt. Under Basic, så vil du se at det står: Connections. Under Specify your username and password, så skal du skrive inn bruker navn og passord som du nå sikkert har fått av start.no. Etter du har gjort det så trykker du på: Disconnect og deretter på connect igjen. HUSK å trykk på knappen: Save All når du er ferdig. Da tror jeg problemet skal være løst og du kan bare skrive inn en adr. og prøve å se om du kommer inn på en side.

Lenke til kommentar
Speedtouch modemet ditt er satt opp med PPPoE. Regner med at Start ikke bruker dette. Gå til Telenor sine sider så finner du en veiledning for hvordan du kan sette modemet i bridge modus

Start bruker svjv PPPoE og derfor må han sette det opp med rett brukernavn og passord

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...