Gå til innhold

Noen som kjenner til dette viruset?


Anbefalte innlegg

Viruset jeg har fått slettet alle mp3 filene i mappen viruset ble lastet ned til, jeg får ikke åpnet et eneste program på pc'en (det står at pc'en ikke finner programmet). Filene er ikke slettet. Jeg kommer meg heller ikke inn på kontrollpanel. Internett kommer jeg meg inn på da. Bruker PC-Cillin men det finner ikke viruset. Hvordan blir jeg kvitt det? På forhånd, takk. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange virus som ødelegegr mp3-filer. Dermed er din beskrivelse ikke god nok til å gjenkjenne hvilket virus det er og hvordan dette skal slettes.

 

Enkelte virus skriver over mp3-filer med seg selv. Her vil ofte mp3-filene ha samme størrelse (samme størrelse som viruset). Enkelte har i forkant døpt om originalfilen og satt den til skjult. Hvis dette har skjedd hos deg kan du lett redde musikksamlingen.

 

Foesøk å kjør en webbasert virusskanner. Evt ta harddisken ut å monter den som slave på en annen maskin og skann den der.

Lenke til kommentar

Prøv et program som kan hente slettede filer fra harddisken. F.eks "iRecover". Du finner programet på google... Med dette programet kan du hente slettedde filer/korupte filer...

 

Se om du kan finne navnet på viruset med en online virus-scan. Så kan du jo finne info og kanskje en fix for å ordne dette. For en fix kan du f.eks ta deg en tur på nortons hjemmesider for å finne...

 

EDIT: redigert

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar

Etter nett-scanningen med norton sto det:

 

2 file(s) infected on your disk drives

 

No viruses were detected in memory.

 

Your computer is infected with at least one known virus or Trojan horse.

 

Search for the name of the threat(s) listed below on the Symantec Security Response site for removal information.

 

D:\Program Files\Altnet\Download Manager\asm.exe is infected with Adware.Topsearch

D:\Program Files\Altnet\Download Manager\asmps.dll is infected with Adware.Topsearch

 

ER viruset helt nytt så det ikke blir funnet eller er det rett og slett ingen virus? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...