Gå til innhold

Kjøpe brukt skjermkort, noe man bør passe på?


TAAB

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg ser at 9800pro kort er relativt billige brukt, og har tenkt til å bytte ut 9200 kortet mitt. Er det noe som taler imot det å kjøpe brukt skjermkort? Gjør det noe om det har vært overklokket? Hva er levetid på vifte?

 

Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

9800pro er vel ganske billige "nye" og nå. Jeg har det fortsatt med min P4 2.4 Ghz og det funker forholdsvis bra. Far cry, doom3 og de titlene går bra. Må glemme effekter som kantutjevning, men hvis du ikke på død og liv må ha best score i benchmarker så er det fortsatt et godt kort som vil holde en stund..

 

Med en ok CPU, 1gb ram så vil jeg tro at 9800pro kan gjøre en god jobb frem til neste sommer. Men det avhenger av hvor viktig det er for deg å sette grafikk ol på maks.

 

Når det gjelder overklokking så har jeg ikke prøvd det, men jeg mener at garantien ryker på kortet hvis det er klokket. Jeg har hatt mitt kort i snart 18 mnd. og aldri hatt noe problem...hverken med vifte eller noe annet på korte.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Du får nå nye 9800Pro til 1039,-

Som faktisk er litt mye, siden du kan få tak i 6800Le (som har mere potensiale) for 1013,-

 

Ser at de fleste vil ha mellom 700,- og 1000,- for sine brukte 9800Pro.

Når fornuftig bruktpris kanskje burde ligge rundt 600,- ???

 

Så noe man bør passe på, er prisen.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Etter min mening er det ingen vits å kjøpe noe brukt skjermkort av typen 9800Pro til 700kr eller mer. Kjøp heller det 6800LE som Sigurd2 nevnte som koster en tusen lapp. (Du får også et nytt 9800Pro til en tusen lapp) Grunnen er at 300 kr er veldig lite i forhold til at du får full garanti på kortet....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...