Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Speedtouch, D-link 624 oppsett. noe feil.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har satt routermodemet fra telenor i bridgemodus (tror i hvertfall det). Koblet D-linken på med PPPoE. Får internett helt fint med god hastighet. Men noen programmer som trenger visse porter sliter. Er ikke NAT feil, kjører UPnP. Det går bare tregt. Har prøvd alt mellom himmel å jord men står forsatt fast.

Noen som har noen tips?

Kjører XP med sp2.

Brannmur av og norton disabled.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har det samme problemet... Sliter bl.a. med å bli aktiv i DC++ og create internett server på CS..... Har prøvd en del, men går ikke. Men klarte å få igjennom Azureus da ved hjelp av litt selv oppsett i routeren og UPnP

Det jeg slet med var det styret med IP adresser i oppsettet på D-Linken. Men fant til slutt ut at det skal være IP'en til Pc'en din(private ip). Men du må også huske på å forwarde portene i både D-Linken og Speedtouchen (standard ip 10.0.0.138)

Endret av Stian87
Skrevet
Men du må også huske på å forwarde portene i både D-Linken og Speedtouchen (standard ip 10.0.0.138)

Han skriver at routermodemet er konfigurert i bridgmodus. Dvs. det skal fungere som rent ADSL-modem.

Skrevet

jeg får ikke slått av UPnP i d-linken heller.

Da kunne jeg jo bare åpnet portene manuelt, men den slår seg ikke av når jeg sier han skal det.

Er det noe sykt feil her eller?

Skrevet

byttet port i programmet som ikke funka til en port som var åpnet av msn gaming zone i d-linken. Nå funker det kjempe fint, men er rart at jeg ikke fikk åpnet porter manuelt. :hmm:

Skrevet

Man kan skru av ruter funksjonen på di-624. Da funker den kun som en aksesspunkt uten tildeling av ip adresser. Da har man kun speedtouch som man må åpne port på. Funka iallfall for meg. Er aktiv i dc++ etter nesten et år med tukling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...