Gå til innhold

Hvilket kamera skal jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nikon F65 med standardobjektivet 28-80/100. Koster rundt en 2000 hvis du finner noen som fortsatt har det på lager. Tror det i såfall er det beste kjøpet til rundt 2000 kroner.

Hva med F90x som mange selger brukt til den prisen på FotoDotNo

 

:)Per

 

Edit feil link.

Endret av perah
Lenke til kommentar

Noe mer avansert å mestre for en førstegangsbruker, og noe tyngre å ta med. Men et mye mer avansert kamera med større muligheter for utvikling. Vil imidlertid ikke anbefale det for en som ikke har brukt speilrefleks før.

 

Også selges vel de fleste F90x til 2000 uten objektiv, og da må man kjøpe det i tillegg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har kommet fram til disse alternativene. Hva bør jeg velge? Vil understreke at jeg er nybegynner og ikke trenger det heftigste som er å oppdrive.

 

Canon EOS 300V med EF 28-80mm kr: 1499,- hos Japan Photo

 

Nikon F55 med AF Nikkor 28-80mm kr: 800,- brukt (ca. 1år)

 

Nikon F65 28-80mm kr: 1500,- brukt (1,5år)

 

Nikon F75 28-100mm kr: 2000,- brukt

 

Er Canon'en og F55 ca. på samme nivå? Hvilket bør jeg i tilfelle velge av disse?

Håper på tilbakemeldinger...

Endret av loe
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har kommet fram til disse alternativene. Hva bør jeg velge? Vil understreke at jeg er nybegynner og ikke trenger det heftigste som er å oppdrive.

 

Canon EOS 300V med EF 28-80mm kr: 1499,- hos Japan Photo

 

Nikon F55 med AF Nikkor 28-80mm kr: 800,- brukt (ca. 1år)

 

Nikon F65 28-80mm kr: 1500,- brukt (1,5år)

 

Nikon F75 28-100mm kr: 2000,- brukt

 

Er Canon'en og F55 ca. på samme nivå? Hvilket bør jeg i tilfelle velge av disse?

Håper på tilbakemeldinger...

Canon 300V og Nikon F65 er vel de som er likest i spesifikasjoner Med de prisene ville jeg valgt et av de. F75 er ikke så mye bedre, og er stort sett en oppgradering i design og andre småting fra F65. F65 duger så absolutt. De 20mm lengre brennvidde du får med på F75, har meget lite å si, men har du 500 kroner mer å bruke, så er F75 også et veldig godt valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...