Gå til innhold

Eget kabinett bare for SCSI-disker i RAID.


Anbefalte innlegg

Hmm...jeg er litt noob på dette området, så bare arrester meg om det jeg sier er helt på jordet.

 

Men, jeg har en hp workstation wx6000-server med et par gb minne og et par Xeon-prosessorer. Jeg vet også at maskinen har et Ultra320 SCSI-grensesnitt. Foreløpig har maskinen bare en 40gb SCSI-disk.

 

Det jeg har lyst til er å hive inn fire SCSI-disker som kjører i RAID 0+1. Og seinere gjerne også fire til. (Dette er ikke til privat-bruk om noen lurer) Men, det er selvfølgelig ikke plass til så mange disker i det kabinettet jeg har nu. Og jeg vil helst slippe å demontere maskinen og hive den over i et monster-kabinett.

 

Er det mulig å ha diskene i et eget kabinett (som da vel må ha en egen strømforsyning) og bare ha en enkel link mellom de to kabinettene? Eller er jeg veldig optimist nu...? :whistle:

 

Takker på forhånd for alle svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette går fint. Eksterne SCSI lagrings-/trimkabinetter finnes, selv om de ikke er så vanlig å se. Avhengig av om du har ekstern utgang for SCSI, og om kontrolleren din støtter RAID-løsningen du ønsker, så må du kanskje også kjøpe en kontroller. Kontakt HP, så får du nok et forslag til løsning. Dette er imidlertid ikke akkurat billig.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Kjekt å høre at det er mulig. (jeg hadde ikke forventet at det skulle bli billig ;))

 

Men er det ikke mulig å kjøpe og bygge slike ting selv?

Forsåvidt er det kanskje tryggest å gå gjennom HP slik at man får garanti når det er snakk om såpass dyre ting...

Lenke til kommentar
Men er det ikke mulig å kjøpe og bygge slike ting selv?

Vet ikke helt hva du mener å "bygge selv", men i utgangspunktet er dette relativt enkle produkter. Det er et kabinett med PSU og eksterne SCSI-kontakter. Noen av disse har hot swap, noe som driver prisen opp. Har selv en gulvmodell stående, som jeg kjøpte brukt på QXL. AD har noen produkter, ellers kan du ta en titt i PCWorld's Produktguide om du finner noe passende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...