Gå til innhold

Mage-build for MC


Anbefalte innlegg

Nå er snart tiden inne for MC-runs, og da er det som kjent på tide å respecce litt :)

 

Noen som har litt erfaring som kan kommentere denne builden? (Merk: Builden er laget spesifikt for Onyxia/MC, men noen av elementene velges av personlige preferanser)

 

Arcane Talents (28 points)

 

 

Improved Arcane Missiles - 5/5 points

Gives you a 100% chance to avoid interruption caused by damage while channeling Arcane Missiles.

 

 

Arcane Concentration - 5/5 points

Gives you a 10% chance of entering a Clearcasting state after any damage spell hits a target. The Clearcasting state reduces the mana cost of your next damage spell by 100%.

 

 

Improved Arcane Explosion - 5/5 points

Reduces the casting time of your Arcane Explosion by 1.5 seconds.

 

 

Evocation - 1/1 point

While channeling this spell, your mana regeneration is active and increased by 1500%. Lasts 8 seconds.

 

 

Improved Counterspell - 2/2 points

Gives your Counterspell a 100% chance to silence the target for 4 seconds.

 

 

Arcane Meditation - 5/5 points

Allows 15% of your Mana regeneration to continue while casting.

 

 

Presence of Mind - 1/1 point

When activated, your next Mage spell with a casting time less than 10 seconds becomes an instant cast spell.

 

 

Arcane Mind - 4/4 points

Increases your maximum Mana by 8%.

 

 

 

 

Frost Talents (23 points)

 

 

Improved Frostbolt - 5/5 points

Reduces the casting time of your Frostbolt spell by 0.5 seconds.

 

 

Permafrost - 5/5 points

Increases the duration of your chill effects by 3 seconds.

 

 

Winter's Chill - 3/3 points

Increases the power of your chill effects by slowing the target's movement by an additional 10%.

 

 

Cold Snap - 1/1 point

When activated, this spell finishes the cooldown on all of your cold spells.

 

 

Improved Blizzard - 3/3 points

Adds a chill effect to your Blizzard spell. This effect lowers the target's movement speed to 35% of normal. Lasts 1.50 seconds.

 

 

Arctic Reach - 2/2 points

Increases the range of your Frostbolt spell and the radius of your Frost Nova and Cone of Cold spells by 20%.

 

 

Frost Channeling - 3/3 points

Reduces the mana cost of your frost spells by 15%.

 

 

Ice Block - 1/1 point

You become encased in a block of ice, protecting you from all physical attacks and spells for 10 seconds, but during that time you cannot attack, move, or cast spells.

 

 

 

 

Fire Talents (0 points)

 

 

None

 

Takker på forhånd for svar :)

 

Edit: kan være greit å nevne at min main holder til på en PvE-server, så crit-gear og andre typiske PvP-elementer utelukkes, og vil ikke bli brukt. Hovedformålet for denne builden er CC, survival og aggro-control (ikke ute etter noen 5x chain-crit som gjør livet ekstra surt for MT ;) ). Mana conservation er den røde tråden i builden, og gear til denne vil være rent INT/SPI-fokusert med mana regen egenskaper. Bortsett fra resist-gear, så klart.

Endret av SilverCRX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Imp. Arcane Missiles har jeg kun brukt talent points på for å kunne komme lenger ned på Arcane-treet. Rett og slett fordi de andre valgene er totalt ubrukelige, mens IAM kan være nyttig i rett situasjon (er fullt klar over at den er ubrukelig i MC, siden AM sikter på hodet til mob'en og man da må stå _veldig_ mye nærmere enn hva man må med f.eks frostbolt) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...