Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny selvbygd pc starter ikke


Anbefalte innlegg

AMD Athlon 64 3000+ 2.0GHz Socket 754,

 

MSI K8N NEO Platinum,nForce3 250Gb, ATX

Socket-754,SATA,GbLAN,Firewire,DDR,AGP8x

 

Samsung DVD-spiller IDE 16x/48x Bulk Hvit

 

Q-Tec Midi tower ATX L-MD, Silver Black L-Series, m/350W

 

Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP8X, "Ultra/1960" Tv-out,DVI, Retail

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL3 64M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

 

Har bygd eit par PCèr før men har aldri hatt et slikt problem. Jeg er overbevist om at alt eg koblet riktig til. Men da jeg skal starte Pcèn er den helt død. Men jeg vet det er spenning på hovedkortet. Målte spenningen på AV\PÅ bryteren på kabinetet, den stod på 3.5 volt, og såg og til å virke fint da jeg trykka den inn. Så det er ikke noe galt med bryteren. Jeg har prøvd med en annen strømforsyning som jeg vet fungerer, Men samme problemet. Har prøvd med annen ram type. Ikke noe forskjell.

 

Kanskje noen andre som har samme type hovekort som har hatt samme problemet? Er nesten sikker på at alt er som det skal, men er jo en mulighet for at jeg har glemt noe.

 

Visst du la merke til at det mangla HD, så var det fordi jeg allerede hadde en som jeg skulle bruke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er vel bare å feilsøke på standard måte.. -koble fra ALT annet enn det nødvendige; prossessor, skjermkort ram og strøm (tastatur og skjerm selvsagt)

 

sjekk også at jumperen til CMOS batteriet står riktig (har opplevd å kjøpe hovedkort der jumperen sto på 'reset CMOS'' burde ikke skje, men kan jo hende..

 

Enkelte hovedkort krever også at ram-brikken(e) står på bestemte steder på hovedkortet.. med andre ord, prøv rambrikken på alle slots.

 

 

 

om ikke noe av det overnevnte fungerer, kan det være jordingsfeil.. (at du har koblet hovedkortet -direkte- i kassen, ikke på "skruebits"), eller at noe annet ødelegger..

legge hovedkortet på den anitstatiske posen og prøve om det fungerer da..

 

også trippelsjekke at CPU ikke har skader.. -at kjernen ser ok ut, at ingen pins er bøyd osv.

 

 

Om det fortsatt ikke er liv da, send alle deler tilbake for reklamasjon

 

 

håper noe av dette var til hjelp.. lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
om ikke noe av det overnevnte fungerer, kan det være jordingsfeil..  (at du har koblet hovedkortet -direkte- i kassen, ikke på "skruebits"), eller at noe annet ødelegger..

Akkurat det som var problemet, men nå er det fixa. Jevlig amatørisk av meg å glemme det men :blush: Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...