Gå til innhold

"lydløs" stasjonær maskin til kontorbruk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kan en geng til minne deg om at jeg har satt opp et nytt oppsett til deg :thumbup:[

Oppdatert..

Han skulle ha en lydløs kontorpc, og så bruker du 1500 på høytalere og lydkort? :nei:

Det tror jeg er den dummeste kommentaren hittil :p

 

Men on topic: Hvordan er ytelsen mellom en pentium(evt.M) og en celeron?

 

Er det mulig å slippe alle andre vifter enn cpu? Tenker mer på diskene og slikt.

 

Som sagt før så takker jeg for alle svar. :)

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
forskjellen mellom en raptor og en seagate 7200 rmp med 16 mb cashe er minimal ;)

 

Ikke vits å ta av helt her heller. Anbefaller en stille samsung eller seagate. Det diskuteres heftig om hvorvidt en seagate IDE disk gir mer stillhet enn en S-ATA disk ;)

 

SKal det være lydløst anbefaler jeg deg å lytte til det jeg skrev og ta kontakt med ulike webshops. Disse bygger den for deg og vips har du tre års garanti på den også ;)

Er enig i at forskjellen i støy på raptoren ikke er så ille ved idle, men ved diskaktivitet lager den en for meg plagsom knatrelyd. Har selv 36,7GB varianten, og etter det jeg har hørt skal 74GB-raptoren ikke ha fullt så høyt støynivå. Om den lille ekstra støyen er verdt den ekstra ytelsen får være opp til trådstarter å vurdere, men husk at man også betaler langt mer per GB for en raptor.

 

Angående shuttle er det vanskeligere å få et lydløst system i et så lite kabinett, men har ikke hatt shuttle selv så er sikkert mange som har bedre forutsetninger enn meg for å si om det er et bra valg eller ikke.

 

Edit: Må lære meg å lese skikkelig før jeg kommenterer jeg og ;) Ser ut som vi er enige :p

Endret av ^ViFtA^
Lenke til kommentar
Jeg kan en geng til minne deg om at jeg har satt opp et nytt oppsett til deg :thumbup:[

Oppdatert..

Han skulle ha en lydløs kontorpc, og så bruker du 1500 på høytalere og lydkort? :nei:

Det tror jeg er den dummeste kommentaren hittil :p

 

Men on topic: Hvordan er ytelsen mellom en pentium(evt.M) og en celeron?

 

Er det mulig å slippe alle andre vifter enn cpu? Tenker mer på diskene og slikt.

 

Som sagt før så takker jeg for alle svar. :)

 

Mvh Audun Hagen

Det var liksom det at du skulle ha kontorpc, ikke at den skulle være lydløs. Ble kansje litt dumt ja. Men du hører vel ikke alt for mye på musikk når du jobber?

 

Ihvertfall ikke vits med så dyrt, og lydkort har jo hovedkort. Og det høyttaler sette så ut til å gi lite ytelse for pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...