Gå til innhold

Hva synest dere om kontrollene til PS3?


7wis7

Anbefalte innlegg

Ingen kan jo uttale seg noe om følsomheten til kontrolleren eller hvordan den ligger i hendene osv, men designmessig har vel vi godt nok grunnlag. Akkurat nå må jeg si at xbox360-kontrollen så best ut. Var litt rar form på den PS3-kontrollen. Tviler ikke på at "banan"-kontrollen blir veldig god å holde i. Så var det Revolution-kontrollen da. Dør nesten av spenning. Nintendo har jo alltid de som har skapt noe nytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk og lov for det :p  Men Gamecube har da ikke triggere.. Er jo bare litt store ''skulder''-knapper

Men er ikke de grå L og R analoge da? På samme måte som triggerene på DC og Xbox?

Meget mulig det

 

Edit: Men er det noen som har sett baksiden av PS3-kontrollen? Er jo fullt mulig at den og har triggere...

 

Så vidt jeg vet er det veldig lite som er blitt vist av kontrollen.. Er vel bare det ene bildet som viser konsollen og kontrollen ilag vi har å gå etter(?)

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
Edit: Men er det noen som har sett baksiden av PS3-kontrollen? Er jo fullt mulig at den og har triggere...

 

Så vidt jeg vet er det veldig lite som er blitt vist av kontrollen.. Er vel bare det ene bildet som viser konsollen og kontrollen ilag vi har å gå etter(?)

3857643553131632.JPG

 

Virker ikke slik. 4 skulderknapper som vanlig ser det ut som.

Lenke til kommentar
Edit: Men er det noen som har sett baksiden av PS3-kontrollen? Er jo fullt mulig at den og har triggere...

 

Så vidt jeg vet er det veldig lite som er blitt vist av kontrollen.. Er vel bare det ene bildet som viser konsollen og kontrollen ilag vi har å gå etter(?)

 

 

Virker ikke slik. 4 skulderknapper som vanlig ser det ut som.

Oj! Har du link til flere bilder?

 

Men uff... Såg litt klumpete ut fra den vinkelen...

Lenke til kommentar
Det der kan umulig være et ferdig produkt. Ser helt latterlig ut..

Enig, Jeg tviler sterkt på at de kommer til å bruke denne. Fortsatt de samme elendige styrespakene også, som man glipper taket på rett som det er siden de er jo buet oppover. :no:

 

De bare MÅ endre denne driten.

Lenke til kommentar
knappene på PS2 kontrollere er også analoge.. man kan trykke de litt.. det gjelder ALLE knappene... regner med at dere vet det, men det virker ikke slik ;)

Syntes det er en mye greiere løsning enn triggere jeg... klarer ha feelingen med de vel ?:p

Akkurat det opplegget er helt håpløst. Det ender med at jeg lurer på om jeg trykker knappen hardt nok for maks gass f.eks, så jeg får vondt i tommelen etterhvert. Gir ikke i nærheten av samme kontroll heller.

 

Xbox kontrolleren har også analoge knapper, men veldig få spill som benytter seg av det, heldigvis. Håper denne funksjonen forsvinner helt. Virket bra i teorien men ikke praksis.

Lenke til kommentar
Virket bra i teorien men ikke praksis.

velvel, det er din mening.. Selv har jeg spilt f.eks. GT3 og GTA 3 med PS1 kontroller (med dualshock, men uten analoge knapper), og det var helt håpløst. Da var det jo enten full pinne eller ingen gass i det hele tatt..

I begge spillene er det alpha/omega å kunne gi litt gass, og i GTA er det ikke mulig å gi gass med høyre analog-stikke.

 

Jeg syntes at de analoge knappene fungerer glimrende. Litt uvant i starten, men når man lærer seg å bruke det skikkelig er det vanvittig greit.. :)

Lenke til kommentar
Det der kan umulig være et ferdig produkt. Ser helt latterlig ut..

Helt enig. Ikke bare er den stygg, men der ser også utrolig ukomfortabel ut. Skal bli spennende å holde i den for første gang..

Det at den er stygg og ser vond ut å holde i kan ha en sammenheng? :yes:

Trur neppe markedets leder ville funnet på en slik kontroll om den ikke var sinnsyk konfortabel.

Lenke til kommentar

Virker som det er et konseptuelt design (se skiltet ved dette bildet) så det er jo mulig den blir forandret før den kommer i salg..

 

4622841285227142.JPG

 

Angående GameCube så er skulderknappene analoge, men fungerer også som triggere, når du trykker dem et stykke inn kommer det et "knepp".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...