Gå til innhold

Vil bruke to PSU'er samtidig.


Anbefalte innlegg

Jeg begynner å få litt for mange komponenter (harddisker) i pc'en min, og har lyst å koble sammen to psu'er for å få flere strømuttak.

Det er snakk om to "Power Man FSP250-60GTA" (dc output: 250W).

Jeg har sett denne linken.

Men er det noen som har prøvd det? Eller fins det andre/bedre måter å koble dem sammen?

Hvordan er det å bruke sleep-funksjonen samtidig (Liker ikke lang oppstartstid), hvilke komponenter bør kobles til hvilken psu?

 

På forhånd takk

-Steffen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikkje vurdert å bruke to "litt" kraftigere PSU`er?Nei,dette er den letteste måten..Og,det fungerer heilt supert!Har ikkje testet sånn "sleep-funksjonen" når eg kjørte dobble PSU (to stk 400w). Det er samme kva komponent du kopler til kvar av PSU`ane. Men, du bør prøve å fordele forbruket 50/50..Så får du finare og høgare spenninger på begge PSU`ane. :thumbup: Lykke til!

Lenke til kommentar

Ok. Takk for svar.

 

Hvordan er det å koble sammen to psu'er med forskjellig max-effekt? F.eks. en chiefteck 340W og den forrige på 250W?

 

Og går det greit å bruke stål/jern-tråd, eller bør man bruke kobber?

Fins det bilder av noen som allerede har gjort dette? (Er det greit å koble sammen ledningene ved bare å snurre ståltråd rundt og mellom dem?)

 

Jeg har hørt at psu'ene kan få problemer med spenningen når de er koblet til hverandre. Er dette, eller spenningssvingninger noe problem?

 

-Steffen

Lenke til kommentar

Det går heilt fint ann å kople sammen forskjellige PSU. Og det blir ikkje noko problem at dei har litt forskjellige spenninga. Det blir som om når du legger fleire batterier sammen i ei lommalykt. Det har ikkje så masse å sei om dei ikkje har HEILT samme volt styrke. Eg ville ha lodda inn ein normal strøm ledning,og isolert det godt ved å teipe rundt, eller ved å legge krypestømpe rundt...Ikkje begynn å kople det opp på "hobby" vis.Det kan fort gå gale..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...