Gå til innhold

AMD X2 danker ut Intel Dual core


ELR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke revlusjonerende nytt nei, men det er jo ikke 100% svart/hvitt heller;

In multitasking tests, however, the Intel chips often edged out the equivalent AMD processors. In these tests, AMD chips outscored Intel on multitasking trials that involved games, but Intel had an advantage in tests involving Web surfing or burning DVDs.

 

Men alt i alt er det ingen tvil om at AMD har lagd en bra chip, problemet etter mitt syn er at prisen er utenfor rekkevidde... :(

Lenke til kommentar

å kjøpe intels prosessor fordi den er 1000 kr billigere er dumt vil jeg si. kjøp heller en god amd singlecore. innen det kommer applikasjoner som virkelig utnytter dobbel kjerne så er den prosessoren gammel uansett. dessuten er jo ytelsen i amds dual core en helt annen klasse enn intel sine. kjøp 939 HK nå, og oppgrader til amd dual core når de er raskere og billigere. intel må vel snart kaste ut hele netburst-arkitekturen, og da går vel socket 775 med i samma slengen. S939 tror jeg amd kommer til å beholde en stund. bare se på socket A (462), den hadde de helt fra Athlon 750 og helt til XP3200+.

Lenke til kommentar
å kjøpe intels prosessor fordi den er 1000 kr billigere er dumt vil jeg si. kjøp heller en god amd singlecore. innen det kommer applikasjoner som virkelig utnytter dobbel kjerne så er den prosessoren gammel uansett. dessuten er jo ytelsen i amds dual core en helt annen klasse enn intel sine. kjøp 939 HK nå, og oppgrader til amd dual core når de er raskere og billigere. intel må vel snart kaste ut hele netburst-arkitekturen, og da går vel socket 775 med i samma slengen. S939 tror jeg amd kommer til å beholde en stund. bare se på socket A (462), den hadde de helt fra Athlon 750 og helt til XP3200+.

AMD bytter socket til neste år da :p

Lenke til kommentar
å kjøpe intels prosessor fordi den er 1000 kr billigere er dumt vil jeg si. kjøp heller en god amd singlecore. innen det kommer applikasjoner som virkelig utnytter dobbel kjerne så er den prosessoren gammel uansett.

 

Vel dette kommer vel an på hvem du tenker på. Tror det går lang tid før tyngden av spill blir kodet for å utnytte dualcore cpu'er.

 

Men det proffe og semiproffe markedet har allerede i dag brukbart med applikasjoner som støtter to eller flere cpu'er. Vi har eksempler som Adobe Photoshop, Adobe Premiere, Adobe Encore, Autocad og 3D Studio (inkl en haug tilsvarende programmer m/rendering), bare for å nevne noen.

 

Mulig at en del allerede kjører disse applikasjonene på 'ekte' dual (eller flere) cpu'er, men jeg tror at det er et stort marked for dualcore cpu'er. Iallefall for semiproffene.

Lenke til kommentar
geir_er_1337 Skrevet 02/06/2005 : 23:01

AMD bytter socket til neste år da 

Og sokkelen for Intel dual er fremdeles 775, det er bare at man må ha 945/955 chipset på hk. (som forørig støtter alle andre 775 P4/Celleron også) :)

 

Syns egentlig det er litt overdrevet hvor "fært" det er at man trenger og bytte hk, om man ikke har det aller nyeste i dag for å kjøre Intel dual.

Det er selvsagt fint at man bare kan slenge inn en AMD dual om man sitter på 939 hk, men ærlig talt tror jeg ikke dette er et stort problem for den store massen av kjøpere...

Lenke til kommentar

meg og ein kompis kjøpte pc på samme tid etter konf. for 2 år sidan, eg kjøpte P4 3ghz og han kjøpte dual amd athlon mp 2600, min tok han sin på benchmark, men hadde ikkje ein sjangse i praktisk bruk, alt gikk glatt og det var en fryd å bruke den fordi alle bakrunsprosessar kunne kjørast på ein cpu og den andre var dedikert til hovudoppgava.

 

uansett kva noken testprogram sei om spel ytelsen til dual core so vil du merke det gått, ikkje ein stor ytelses økning i fps, men flyten på heile maskina som gjør at det blir masse meir behagelig å sitte foran pc'n.

 

kan vel diskuterast kor sunt det er da men ;)

Endret av bonebraker
Lenke til kommentar

Nå må du gi deg. "AMD X2 danker ut Intel Dual core".

 

Først og fremst vil jeg si at dette ble skrevet av en som elsker AMD, hater Intel og som egentlig ikke er objektiv i det hele tatt. Den overskriften høres ut som om AMD er 100x ganger bedre en Intel... kom igjen da!!!!

 

Det at amd er "litt" bedre på noen områder mens intel er litt bedre på noen andre områder har virkelig ikke noe å si for oss brukere. Ikke i praktisk bruk! Så vær så snill folk, prøv å være litt mer objektive.

 

 

Til slutt, man kjøper det man føler seg trygg på... Amd og Intel er samme som Canon og Nikon på kamera markedet. DE ER EGENTLIG IKKE BEDRE EN DEN ANDRE!!! Begge har sine ulemper og fordeler så i den praktiske bruk havner begge på det samme nivået. Forskjellene er ikke så store at du kan bruke sterke ord som "danker ut" osv....

Lenke til kommentar

".... in the dual-core arena, though, there is not much that speaks for Intel: Go with the Athlon 64 X2,......"

 

Synes ikke "Danker ut" var et sterkt ordvalg. Hadde jeg skrevet kjører over, banker eller herjer med så kunne jeg forstått.

Når det gjelder Intel vs AMD - diskusjoner kan det tas et annet sted. Tråden her henviser til en test av disse to nye dualcore, hvor AMD, ja, danker ut Intel. De kom rett og slett først.

 

Hvem er du til å fortelle hvilken prosessor jeg liker? Hvordan vet du om jeg hater Intel? Greit nok, bruker AMD selv nå, men neste gang kan det bli Intel. Hva jeg velger er en vurdering ang. pris/ytelse, som jeg tar da jeg skal bestille, og har ingenting med merkelojalitet å gjøre.

Lenke til kommentar

Joda, greit nok. Som folk har sakt før, dette var jo på en måte en liten nød løsning for intel. Bare pga de ville slippe ut en dual core før AMD.

 

Tror intel hadde tjent bedre på og ventet og laget en skikkelig dual core, istedet for en liten nødløsning bare for og tjene litt ekstra med kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...