Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken trådløs router bør man kjøpe idag?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Linksys`en ansees vel som mercedesen blant de rimelige routerne, til tross for et...eh...kreativt, design. Kan forbedres med (ikke gratis) firmware fra Sveasoft.

 

Selv har jeg kjørt med bl.a. en 500G i snart to år og er veldig fornøyd med den. Firmwaren den ble levert med var mildt sagt ustabil, men feil ble fort rettet og nye funksjoner lagt til etterhvert som nye versjoner kom. På forumet chupa.nl finner du mye info rundt denne routeren, samt flere "custom" firmwareversjoner.

Lenke til kommentar

Joda, Linksys er en underavdeling av Cisco. Linksys lager produkter som er beregna for hjemme markedet.

Men om den gode kvaliteten som cisco er kjent for kommer til rette i Linksys produktetene er mer usikkert.

Men uansett så er Linksys et godt alternativ. ;)

Lenke til kommentar

Sant nok. Har dog ikke hørt noe negativt om Linksys, samt at jeg tenkte på at Cisco neppe risikerer rykte sitt på å lage mindre gode produkter til hjemmemarkedet. Har jo en standard å leve opp til. Men får se da jeg har fått min i dag.

Lenke til kommentar

Hei

 

Har D-Link 624+ Trådløs Router, samt en DI-704P som jeg fikk i stedet for DI-514 som ble sendt i retur pga feil (to forskjellige faktisk).

Kan ikke annet enn å si at jeg stort sett bare har problemer med disse D-link routerene. Pluttselig slutter de å virke som de skal. I dag har jeg devla med den trådløse i timesvis. Den bryter koblingen til PC og Mac med gjevnt intervall. Får bare melding på PC om at nettverk frakoblet hele tiden.

Har problemer med å komme meg inn på routeren, har tatt resett og oppgradert til siste firmware, men ingenting hjelper. Den har faktisk vært tålig stabil siden påske (har falt ut en del ganger, men har startet opp igjen.)

Prøvde å koble til DI-704P men den fikk jeg ikke logget inn på i det hele tatt.

 

Nå har jeg gitt opp, har koblet PC direkte til Telenor sitt ADSL modem og satt det opp som router i stedet for bridge.

 

Hvis jeg nå går får et "3com OfficeConnect Wireless Cable / DSL Gateway 802.11g 54Mbps 4x10 / 100Mbps" tror dere det er bedre?

 

Må man sette opp Telenor sitt ADSL modem som Bridge når man kobler på en ADSL Router eller kan man la passord og brukernavn ligge på ADSL modemet?

 

KT

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hadde en Asus 500g og den var helt jævlig, jeg kjøpte den tidlig når firmwaren var rimelig ny, og jeg hadde bare problemer med den.

Jeg har en Linksys WRV54G som fungerte mye bedre, men den måtte restartes en gang i blant (det måtte også 3Com OC også som jeg har prøvd, D-Link ar jeg aldri prøvd).

Jeg regner med det det er routerdelen som klikker en gang i blant.

Nå har jeg en Cisco PIX og Linksys greia er bare et AP, og det fungerer bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...