Gå til innhold

ny bærbar budsjett: 20 000


Anbefalte innlegg

Ny bærbær prisklasse rundt 15 - 20 000.

 

-Trenger dritgod og stor skjerm

- raskt minne ddr2, minst 512 mB

- s-ata harddisk

- nettverk 10/100/1000

- bluetooth er en stor fordel

- vekt og størrelse har ingen ting å si

- må være lite viftestøy ved vanlig bruk ettersom den skal brukes på lesesal

- dvd brenner/cd brenner

 

Noen som har noen gode forslag? På forhånd tusen takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=41777

 

noen som har noen erfaringer med denne?

Den blir, som alle andre laptopper på det norske markedet, knust av i9300/xps. Ihvertfall på grafikkytelse og alt av spill! 3dmark får vel i9300 rundt 10k+ og denne en god del mindre, kan dessverre ikke si at jeg husker det nøyaktige tallet. Men lavere var det.

 

På den andre siden, er det en laptop i Norge som kan måle seg med i9300, men den koster mer enn det smaker. Og budsjettet ditt går ganske fort fyken!

 

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=48281

 

omtrent samme specs som en i9300, men muligheten for 2 harddisker! tv-tuner og masse annet stasj.. bare prisen som trekker ned, nesten 25000 KR!

Lenke til kommentar

scarface15 til det du sa om 3dmark resultater så finnes det faktisk flere versjoner av 3dmark.. går ut ifra at resultatetene du nevnte var fra 3dmark 2001, den mpx pcn så kul ut.. Det jeg ikke liker med dell er all den forbanna softwaren de slenger med.. Hadde de hatt en mulighet for å kjøpe uten hadde jeg vurdert en dell..

Lenke til kommentar
scarface15 til det du sa om 3dmark resultater så finnes det faktisk flere versjoner av 3dmark.. går ut ifra at resultatetene du nevnte var fra 3dmark 2001, den mpx pcn så kul ut.. Det jeg ikke liker med dell er all den forbanna softwaren de slenger med.. Hadde de hatt en mulighet for å kjøpe uten hadde jeg vurdert en dell..

Han mener 03. Acer PCen ville vel fått rundt 3-3500 poeng, mens Inpiron 9300 vil vel ligge på 8-9 kr uklokket og XPS2 ligger vel på nærmere 12000 poeng. Ville ikke betalte ekstra kronene for Ferrari-merket, for den er ikke veldig bra lengre, enn en laptop til samme pris!

Derfor Inspiron 9300, med Pentium M og DDR2 533Mhz minne, + Geforce 6800 256mb DDR skjermkort :)

Uslåelig til prisen..

Ellers XPS 2 som koster 20000, men som veier nærmere 4kg, er stor med mye ytelse, og sikkert litt mer viftestøy enn 9300 grunnet at den trenger mer kjøling til grafikk.

Konklusjon: i9300 :)

Lenke til kommentar

ok ser det, den pris/ytelse er temmelig bra for i9300 hvilken konfigurasjon anbefaler dere? Det eneste jeg reagerer på er at man ikke har mulighet til å velge s-ata harddisk. Harddisken har sykt mye å si for ytelsen til maskina, de harddiskene som er alternativene er alle 5200rpm dette trekker nok ytelsen en del ned..

 

Noen som har noen tester av denne pcn foresten?

Lenke til kommentar
Jo, det kan jeg, uten å være syk! Alienware Area-51m 7700

 

EDIT 1: Koster mye, men banker Dell ned i støvlene...

EDIT 2: Forresten eivindhg, du har Alienware avatar, men glemmer dem helt? Du av alle burde jo vite at 51-m 7700 pisser på alle andre laptoper!

Hva er så bra med den at den banker Dell XPS2? Begge har samme skjermkort. Dell bruker Pentium-M, den er derfor mer stillegående, og den har bedre batterilevetid. Den er mest sannsynlig billigere også. Så hva gjør Alienware maskinen så bra? Designen? I dette tilfellet så mener jeg at det er Dell som pisser på Alienware maskinen du linker til.

 

Og dessuten. Hvorfor er surroundlyd på bærbare unødvendig?

Lenke til kommentar
Jo, det kan jeg, uten å være syk! Alienware Area-51m 7700

 

EDIT 1: Koster mye, men banker Dell ned i støvlene...

EDIT 2: Forresten eivindhg, du har Alienware avatar, men glemmer dem helt? Du av alle burde jo vite at 51-m 7700 pisser på alle andre laptoper!

Hva er så bra med den at den banker Dell XPS2? Begge har samme skjermkort. Dell bruker Pentium-M, den er derfor mer stillegående, og den har bedre batterilevetid. Den er mest sannsynlig billigere også. Så hva gjør Alienware maskinen så bra? Designen? I dette tilfellet så mener jeg at det er Dell som pisser på Alienware maskinen du linker til.

 

Og dessuten. Hvorfor er surroundlyd på bærbare unødvendig?

alienware har 2 harddisker, derfor banker den driten ut at i9300 =D

Lenke til kommentar

Eulogy:

Og dessuten. Hvorfor er surroundlyd på bærbare unødvendig?

 

:ohmy:

- Tror du virkelig det vil låte bra med x antall integrerte høytalere i en bærbar maskin og subwoofer? Stikkord kabinett ressonans

- Hvordan i hell skal du klare å få surround lyd når alle høytalerne sitter rett forran nesa på deg?

- Fordyre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...