Gå til innhold

Problemer med connection/latency.


Anbefalte innlegg

Jeg sliter av og til, noen ganger ofte med connection i WoW.

Selv om nettet funker fint ellers og serveren er tipp topp for de andre jeg spiller med er det alt fra 600-1100 i latency hos meg.

Jeg har også sjekket om det er noen programmer som jobber i bakgrunnen, men det eneste som står på er fraps, msn og noe annet drit som ikke er av betydning.

 

Noen ganger er det altså topp, nede i 100, mens andre ganger er det helt ræva.

 

Håper det er noen som kan gi meg tips om hva det kan være. Det er iallefall utrolig frustrerende...

 

 

På forhånd takk for svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har også telenor.

 

Sjekket linja med speedometer, og den viser at alt er i orden.

 

Har du connection centre? Noe dritt som fulgte med... Tenkte kanskje det var noen innstillinger der men kommer jo ikke inn. Når jeg starter programmet så kommer det et ikon på startlinja, men når jeg skal ned og trykke på det så forsvinner det.

 

Uansett, tror ikke det er så mye å gjøre der.

 

Kan det være problemer med antivirus/brannmur? Bruker Norton som fulgte med ADSL fra Telenor.

 

Uansett utrolig kjipt...

Lenke til kommentar

Det er ikke linja di som er problemet, men en et punkt mellom deg og enkelte siter som går en viss rute. Telenor virkelig suger her. Blir det ikke bedre, bytter jeg tilbake til min gamle leverandør. Ikke visste jeg at Canal Digital bruker Telenor's nettverk.

 

For å kjøre en test, åpn en kommando linje i Windows (ledetråd op godt norsk).

 

c:> tracert eu.logon.wordlofwarcraft.com

 

Her ser du hvert "hopp" på ruten til wow serveren. Antakelig ser du plutselig et hopp fra mellom 10 til 30ms, til over 300ms.

 

He%(() Telenor.

Lenke til kommentar

Det er riktig som boosting sier, at det er et mellomledd som er fucka...

 

 

Har akkurat pratet med telenor en stund nå (hurra for kontantkort, 90 rett i dass :w00t: ) og der nevnte han det med tracert.

Fikk høy ms der den startet i london, og etterhvert ble det avbrutt.

 

Som han sa så er det utenfor telenor sitt nett så det er lite de kan gjøre, men siden de hadde fått så mange henvendelser så skulle de purre på de så de fikk fikset det.

 

Jeg håper bare de gjør som han sier, for jeg trenger min daglige dose wow :p

 

Det eneste vi kunne gjøre var å vente sa han.... jaja...

Lenke til kommentar

De kommer ikke til å gjøre noe med det....

 

 

De sender _kanskje_ en forespørsel til de folka i london hvis nett er kræsj og spør om de kan fikse det for det sitter noen hundre tusen mennesker i norge som skulle spilt wow. "Men for all del, de er telenor kunder så de er vandt med problemer med nettverk så ikke hast dere. Ta gjerne en kopp te først. Og litt egg og bacon."

 

Nå begynner jeg å bli forbanna på telenor også....

Lenke til kommentar

Vel nå jeg spilt så og si hver dag siden oppstart i europa og i går var gang nummer 3-4 på denne perioden jeg hadde irriterende høy ping (uten at jeg kunne se at mitt eget utstyr var grunnen). Så lenge det er så skjeldent gjør det ikke noe serlig.

 

Har telenor og må si meg godt fornøyd, mange andre jeg spiller med fra europa har samme problem fra tid til annen. Klart det suger nå du prøver å restarte modem, router og pc'en uten at det hjelper men det er såpass skjeldent at det skjer (hvertfall for meg)

Lenke til kommentar

Problemet kan da ikke ignoreres. Det er tross alt ikke bare snakk om noen wow-oholikere some har problemet med dette. Det er nok en congested ruter, eller overbelastet nettverk, og spørs da om de har tid/kompetanse eller rett og slett må ha bedre utstyr til å fikse dette. Lukter at dette kan ta lang tid.....

Lenke til kommentar

Fikk telefon fra en hos Telenor i dag ang. dette (har sendt inn 2 feilmeldinger).

 

Fikk svar om at dette var utenfor deres nett, og det ser en jo på tracerouten også. Problemet ligger hos en underleverandør som heter Level3. Fikk beskjed fra han på Telenor om at jeg måtte selv kontakte Level3 ang. dette, enten ved og ringe til den svenske avdelingen (!) eller ved og sende en epost med traceroute som vedlegg til [email protected]

 

Skal sende en epost til level3 nå. Men synes det er litt merkelig at Telenor ikke selv kan gjøre dette. Jeg spurte om de ikke kunne klage, da dette går utover kvaliteten til deres nett (Telenor). Da fikk jeg som svar at de ikke gjør sånt ??? Er det mulig?

 

Dette problemet har vært lenge nå. Er bokstavelig talt dritlei. Ikke no vits og spille når en har 500-2000ms i lag, ærlig talt. Avtaletiden med Telenor gikk ut for 1 måned siden, og jeg vurderer sterkt og bytte til enten Catch eller Bluecom, da jeg har snakket med folk med linjer fra disse ISP'ene, og de har aldri hatt noe sånne problemer.

 

 

Traceroute utført nå nettopp:

C:\tracert eu.logon.worldofwarcraft.com

 

Sporer rute til eu.logon.worldofwarcraft.com [80.239.178.110]

over maksimalt 30 hopp:

 

1  <1 ms  <1 ms  <1 ms  192.168.1.1

2    12 ms    12 ms    13 ms  ti500710a080-l1.ti.telenor.net [85.167.128.0]

3    11 ms    11 ms    11 ms  ti500710d050-ge6-0.ti.telenor.net [146.172.165.97]

4    18 ms    19 ms    18 ms  ti500711c050-ge2-0.ti.telenor.net [146.172.230.21]

5    18 ms    19 ms    19 ms  ti500001c050-pos4-2.ti.telenor.net [146.172.253.113]

6    19 ms    18 ms    18 ms  ti100001c050-pos1-0.ti.telenor.net [146.172.248.58]

7    18 ms    17 ms    18 ms  ti100001b051-ge0-0.ti.telenor.net [146.172.248.94]

8    17 ms    18 ms    18 ms  nb01b12-ge0-0.nb.telenor.net [217.70.229.65]

9    44 ms    42 ms    42 ms  nb21b12-pos4-3.nb.telenor.net [217.70.227.22]

10  216 ms  219 ms  211 ms  212.113.28.1

11  255 ms  214 ms  231 ms  so-1-2-0.gar2.London1.Level3.net [212.113.0.118]

12  212 ms  218 ms  231 ms  ge-0-3-0-0.bbr2.London1.Level3.net [4.68.128.125]

13  239 ms  238 ms  241 ms  as-0-0.mp2.Amsterdam1.Level3.net [212.187.128.13]

14  226 ms  234 ms  230 ms  ge-1-1.car2.Amsterdam1.Level3.net [4.68.96.198]

15  242 ms  241 ms  240 ms  Telia-Level3.Level3.net [213.244.165.250]

16  232 ms  238 ms  239 ms  adm-bb2-pos1-0-0.telia.net [213.248.72.141]

17  243 ms  241 ms  240 ms  ldn-bb2-pos7-2-0.telia.net [213.248.65.157]

18  244 ms  242 ms  243 ms  prs-bb2-pos6-0-0.telia.net [213.248.65.114]

19  239 ms  240 ms  240 ms  213.248.70.14

20  247 ms  245 ms  253 ms  prs-tc-ks51-geth0-1.telia.net [213.248.70.22]

21    *        *        *    Forespørsel avbrutt.

22    *    ^C

 

 

Så.. Alle med problemer, send epost til: [email protected] ang. dette, med traceroute som vedlegg. Traceroute kan en ta selv ved og åpne kommandolinjen (Start -> Kjør (Run på engelsk) og skriv CMD.EXE (COMMAND.COM for Win98/ME)), skriv så: tracert eu.logon.worldofwarcraft.com

Lenke til kommentar
Gjest member-60584

jeg har Monet og sliter seriøst med ping... har 900+ til tider hver eneste dag.

 

det starta etter extended downtimen blizz hadde sist onsdag :/

Endret av member-60584
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...