Gå til innhold

Hvor stor motor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er snakk om en terjesen jolle... Vet ikke noe mer om den, jeg tenker 25hk burde passet bra... Jeg prøver hvertfall med det til sommeren...Jeg har bilde av den hjemme, men jeg er ikke hjemme nå, så det kommer etter hvert...

Hmm... en terjesen jolle? Ikke hørt om den før. Hadde det vært en With jolle hadde jeg kunne godt god for 25 hk, men med denne her vet jeg ikke. Kommer vel til å fly pent tenker jeg. Håper det i alle fall. For din skyld!

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan Terjesen er, men en venn av meg har 16 hk på sin 9fot Askeladden. Den båten har fått mange sprekker i skroget, og nesten veltet noen ganger, noe som ikke er så rart, sånn han kjører. :p Den hopper ganske godt hvis du tilter motoren litt.

 

Egentlig er den godkjent for 9.9.

Lenke til kommentar
25 hk på en såpass liten jolle kan i mange tilfeller bli rimelig farlig.

Jeg mener 15 bør være nok, jeg får ivhertfall 3 personer opp på plan med min 10-11"'er med 15 hk.

Greia er at jeg har 25hk og en 6hk... Den veier kanskje 5-10kg mer en 6hestern jeg stikker ned å veier de to motorene jeg...

 

Edit: Jeg liker å leve farlig! :p Men ett sted går grensen...

Endret av paroa
Lenke til kommentar

Ahh... tenk deg den lille fjerte båten med en motor som veier litt mindre en båten! 25hk på den fjerten som går i 10knop med 4hk! ahh! Snakka med fattern, og han mente det bare var å prøve det... :p enten så går det, eller så kan det bli en morsom erfaring! Det blir nok en helg nå snart! :D er happy nå! :p

Lenke til kommentar

Ville forsterka akterspeilet en del før jeg prøvde 25hk'en...

Tilta motoren helt ned (så du ikke drar rundt) pluss at jeg ville vært veldig rolig på gassen til du blir vandt til den store motoren ;)

 

Prøvde med Mercury 30kh 4stroke på min lille 8'er.. (ikke noe sjakktrekk på en With Drommedille da riktignok :( )

Det gikk altfor fælt :dontgetit::whistle:

 

Men prøv det, å bruk huet uansett...

Er ikke moro å dra rundt med båt samma hva folk sier ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...