Gå til innhold

Hjelp med nytt musikk anlegg som skal bygges på.


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe å sette sammen et bra musikk system, og har ikke peiling på hvor jeg skal starte. Har planer om og starte med cd/dvd-spiller, 2 gulvhøytalere og forsterker/reciver eller hva jeg trenger.

 

Dette er noe jeg håper på at jeg kan bygge ut senere til og få soround senere, med sub, center og bakhøytallere, slik at det kan bli et bra hjemmekino anlegg senere.

 

Vet fortsatt ikke hvor mye jeg kan legge i nå i starten. Så har dere noen bra tips til:

 

under : 10 000

under: 15 000

under: 20 000

 

Trur det mest sannsynelig blir opptil 15 000 jeg blir å invistere i den. Så, hvor kan jeg lete på nett for å finne slike løsninger?

Har dere noen supre tips selv?

Har bare en sony butikk her, så får ikke sett til noen ordentlige forhandlere.

 

Takker på forhånd for tips. :)

Endret av andesh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig smart av deg å starte med forsterker,dvd-spiller og fronthøyttalere først!

Da vil det endelige resultatet bli langt bedre enn om du kjøper alt på en gang.

15000 kr er også et fornuftig prisnivå å starte med synes jeg.

 

Jeg har masse forslag,men det kommer mye ann på hva du liker.

Skal du ha størst mulig høyttalere med mest mulig bass og trykk,eller skal du ha litt mindre høyttalere av bedre kvalitet som har mer "Hi-Fi messig korekt" lyd?

Lenke til kommentar

Er selvfølgelig ute etter best mulig lyd, men ser for meg å bynne met et par gulvhøytalere, med eventuelt noen basselementer slik at de kan fungere bra til jeg får samlet inn mer penger til å utvide. At ting er i samme stil er litt viktig også. :) Noen gode tips?

Lenke til kommentar

hmm..

 

jeg kan f. eks sette opp et lite oppsett her som du kan starte med:

 

Marantz SR5500 kr 6995

Marantz DV4500 kr 2995

DALI Blue 6006 Høyttalere kr 5995

 

Tilsammen 15985

 

Kan anbefale dette oppsettet. Sitter selv med storebroren til den forsterkern og den er ekstremt bra. Strømsterk, enkel å bruke, kraftig og lekker.

Forsterkern støtter 7.1 oppsett. Har 7.1 input og har 7.1 preamp ut hvis du skal bygge senere.

DVD spillern støtter disse formatene: CD / CD-R/RW / WMA / MP3 / VCD / VCD 2.0 / SVCD / DVD-V / DVD-R / DVD-RW(video) / DVD-RW (VR) / JPEG /Picture CD

 

( håper flere støtter opp om dette oppsettet )

 

PS! Hvis du trenger stor sub løp til Stereofil i grensen ( oslo ) de selger en Tannoy 15" sub nå til 4000kr. før pris 9000kr. var og så på den i stad

Endret av Breiker
Lenke til kommentar

Så ut som en ganske bra løsning, men tar gjerne imot flere oppsett. :) Aldri hørt om det merke før. Noen sider der jeg kan lese litt mer om det? Hvilken andre ting de har.

 

Det oslo tilbudet blir litt vanskelig, siden jeg bor ca 100 mil nordover. :(

 

takk for tipset.. :)

Lenke til kommentar
Det oslo tilbudet blir litt vanskelig, siden jeg bor ca 100 mil nordover. :(

 

Bor du i nærheten av Trondheim?

 

Marantz komponentene Breiker har satt opp er bra greier,men høyttalerne synes jeg er dårlig.

En kompis av meg har Dali 6006.Jeg synes de er dårlige både lyd og kvalitetsmessig.

Lenke til kommentar

Takk, hvordan er prisforskjellen mellom Norge og USA. Har kanskje muligheten til og få noen til å kjøpe ihvertfall forsterker og dvd spiller der. Høytalerne blir kanskje litt for stor til frakt. :)

Er det anbefalt å kjøpe i Norge eller går det greit å kjøpe i statene? :)

Lenke til kommentar
Takk, hvordan er prisforskjellen mellom Norge og USA. Har kanskje muligheten til og få noen til å kjøpe ihvertfall forsterker og dvd spiller der. Høytalerne blir kanskje litt for stor til frakt. :)

Er det anbefalt å kjøpe i Norge eller går det greit å kjøpe i statene? :)

De har 110 volt i statene...har de ikke det? :hmm:

Vi har jo 220 volt i Norge,så det blir vel et problem.

 

Sjekk ut denne siden. Mange gode høyttalere der. Ser du noen du liker?

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Hva burde jeg se etter i høytalere?

noen bedre høytalere å anbefale da for 5000 til 7000 da? Hvis de første ikkje er til å anbefale? :whistle:

 

Hvordan er den litt større utgaven av dali 6006, altså dali 8008. ER den noe bedre? Eller anbefales ikke denne heller?

Endret av andesh
Lenke til kommentar

tja.. det er å anbefale men det er ikke de beste ut i fra kommentaren til Morten K.

 

Skal se om jeg finner noen.

Oppdaterer denne meldingen straks..

 

Du burde se på frekvensområde, følsomhet, Impedanse ( helst 8 ohm ) og VEKT!

 

Ja vekt. lette høyttalere suger, tunge høyttalere gir vond rygg men er som oftest mye bedre!

 

her er dem:

 

fant dem på www.hifihuset.no

 

Focal.JM LAB Chorus 716S kr 7490

Endret av Breiker
Lenke til kommentar
Det du, trådstarter, kan er å se på JM Lab sine frontsett. De er ganske bra. ( Norges 3. beste hjemmekino bruker det merket  :thumbup: )

JMlab er bra ja,men de billige modellene til JMlab har lite bass.

Dette er eneste alternativ fra JMlab i den prisklassen. som du ser er det ikke rare høyttaleren.

 

Edit: JBL Northridge E-80 er en "morsom" høyttaler som kan være et bra alternativ.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg hadde all mulighet til å høre på høytalere, men vet ikke når jeg er i nærheten av og få muligheten til å høre på høytalere utenom sony. Bor på en veldig liten plass som heter Andenes, som ligger langt vekk ifra alt, akkurat fått meg jobb som jeg skal ha i hele ferien. Så har ikke muligheten til å dra noen plasser heller.

 

De JM Lab høytalerne så veldig bra ut og til ganske bra pris. :) Trur jeg vil vurdere de ganske sterkt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...