viper44 Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Fikk dette spillet med mitt 6600GT. Har prøvd ulike driverversjoner, men får ikke aktivert AA. Ellers alt ok. NB. Samme problem med Radeon 9800PRO. Noen som vet om en "Fix"???
Skagen Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 ATI Catalyst skjermdrivere kan tvinge AA i alle spill, så jeg brukte det for å få AA i PTM (og mange andre ikke-AA spill). Mulig nVidia har noe lignende funksjon. Bare å titte litt igjennom de avanserte instillingene i nVidia-panelet.
viper44 Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Skrevet 30. mai 2005 ATI Catalyst skjermdrivere kan tvinge AA i alle spill, så jeg brukte det for å få AA i PTM (og mange andre ikke-AA spill). Mulig nVidia har noe lignende funksjon.Bare å titte litt igjennom de avanserte instillingene i nVidia-panelet. Hmm Går ut fra at du mener driverinnstillingene.? Har fått Antialiasing i Alle spill utenom Overnevnte. Hvilken DXversjon kjører du?
klevjer1 Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Det følger jo med et kontroll-panel opplegg. Der kan du tvinge fram alt mulig.
nonlocality Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Yep, pluss at Nvidia sine AA løsninger er litt bedre/smartere enn ATI sine da de gir ikke bare muligheten til å velge enten 2x/4x/8x/16x AA, men også en mulighet til å velge noe "mellom" f.eks: 2x-4X eller 4x-8x AA osv.. Har ATI RADEON kort atm though. ATI= bra, billig, meget bra overklokking muligheter PS: dette "høres" mer ut som en anbefaling da men men..
MistaPi Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Yep, pluss at Nvidia sine AA løsninger er litt bedre/smartere enn ATI sine da de gir ikke bare muligheten til å velge enten 2x/4x/8x/16x AA, men også en mulighet til å velge noe "mellom" f.eks: 2x-4X eller 4x-8x AA osv.. Huh? nVidia har 4 AA modes. 2x MSAA, 2xQ MSAA (Quincunx, også kjent som blur-o-vision) og 8xS (En blanding av 2xSSAA og 4xMSAA). Quincunx er ubruklig etter min syn og 8xS gir et enormt ytelsetap bortsett fra CPU begrensene situasjoner. Så jeg kan ikke se hvordan dette er bedre enn å ha mulighet for 6xMSAA og temporal AA. Når det gjelder Splinter Cell PTM så bruker dette spillet render-to-texture effekter som krever spesiell støtte for AA, dette har ikke SC:PTM så AA fungerer ikke her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå