Gå til innhold

Svart felt i skjerm med nvidia kort (løst)


Anbefalte innlegg

Litt upresist emne kanskje, men jeg skal prøve å forklare. Ved en par anledninger har jeg opplevd å få et svart felt til venstre på skjermen med nvidia kort. Den ene gangen gjaldt det et P4 system med FX5700 AGP kort. Da var det kun nvidia driverne som hadde problemet (ikke vesa). Så noen andre som hadde tilsvarende problem på nett, og konkluderte med at problemet lå i driveren (husker ikke versjonnummeret).

 

Nå har jeg samme problem på mitt 6800GT PCI-E kort, men nå er problemet der for vesa, nv og nvidia driverne. Men kun for 32-bit, på min 64-bit installsjon er alle tre driverne eksemplariske (for tiden). Det som er enda merkeligere (men som sannsynligvis kan gjøre feilsøking lettere) er at jeg kun har problemet i Ubuntu, fyrer jeg opp knoppix er alt fint med vesa. Bruker nyeste 7174 driverne for både 32-bit og 64-bit installasjonen.

 

Så det jeg lurer på er om noen av dere har opplevd noe tilsvarende, og kanskje funnet ut noe mer enn det jeg har ennå?

 

EDIT: Beklager bryderiet, det viste seg at å sette ned refresh rate på skjermen løste problemet (føler meg litt dum akkurat nå...)

Endret av Del
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...