Gå til innhold

Lenge til BlueRay?


Anbefalte innlegg

PS3 vil som kjent støtte BlueRay, de nye DVD-diskene som støtter mye, mye plass.

Da vil vel dette mest sannsynlig finne veien til PC'ene også, eller hva?

 

Sitter og vurderer kjøp av ny brenner, mtp. DL, og at min er ganske utdatert.

Men så kom jeg på dette med BlueRay.

 

Vil det være lenge før vi ser noen BlueRay-brennere/lesere på markedet?

Vil det ta så lang tid at det er greit for meg å kjøpe ny DVD-brenner?

 

Hva sier dere? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første bluRay brennere kommer i løpet av høsten - men vil garantert ha mange problemer, det er også snakk om at bluRay eller HD-DVD kan bli utfaset fort da flere av produsentene har inntatt denne holdningen:

 

"Vi markedsfører både bluRay og HD-DVD så får forbrukerne kjøpe det de mener er best, og så satser vi på den mest populære standarden og kutter ut den andre".

 

Om ca et års tid bør BluRay og HD-DVD begynne å bli tilgjengelig her i Norge også.

 

Det er enda ikke sikkert hvilket format som vinner, men det ser ut for at de fleste er enige om at kun ett av formatene bør eksistere i det lange løp - og at det er OSS som kjøpere som bestemmer hvilket som blir det gjenværende.

 

Om det blir HD-DVD med sin lavere pris og noe bedre støtte i filmindustrien.

 

Eller om det blir det teknisk overlegne BluRay som vinner vil tiden vise.

Lenke til kommentar

Ingen vits i å vente på neste DVD-standard. De første brennerne og platene blir sikkert både dyre og dårlige. Tror heller ikke noen av formatene (Blu-ray eller HD-DVD) rekker å vinne før nok et nytt format som rommer flere hundre GB blir introdusert på markedet. Hvis de mot formodning ikke blir enig om ett format fra starten av da.

Endret av Thoth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...