Gå til innhold

Dell Inspiron 6000


Anbefalte innlegg

Hva slags format er filen du brant på dvd? Hva slags program bruker du? Hva er feilmld du får opp?

ehm..jeg tok opp et program på tv'n og inn på harddiskopptageren..brant den så på en dvd-r plate...jeg kunne spille den av på dvdopptakeren min, men da jeg setter den inn i pc'n min, så vil den ikke spille av den..får ikke noe feilmelding..det virker bare som den er tom liksom...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Burde kanskje være greit å vite hva slags format den videon er i. F.eks mpeg, osv. Blir litt vanskelig å hjelpe når man ikke har nok info. Kanskje det er dvd-ram du har brukt, ikke dvd-r?

Hm...er en helt vanlig dvdopptaker med harddisk Lg...og det er en dvd-r plate..aner ikke hvilket format det blir når man brenner jeg...

Lenke til kommentar

Kjøpte meg nettopp denne bærbaren, og syntes det ikke var så bra grafikk på Fifa 2006..

 

Så jeg la først inm Catalyst-driverne, ved hjelp av guiden..da klikka spillet når jeg skulle starte en kamp

 

Så jeg fjerna da de gamle med driver cleaner og la inn nyeste Omega, men det klikker fremdeles når jeg skal starte en kamp og maskina går tilbake til skrivebordet..den er splitter ny, fikk den i går!

 

Noen som vet hva feilen kan være? Har juster på alle settings på skjermkortet..

Lenke til kommentar

Er på nippet til å kjøpe maskina nå ass! Etter p ha brukt et par timer å lese gjenneom HELE denne posten har valget også blitt veldig enkelt. Dette har jeg satt sammen, hva synes dere om det?

 

 

Base Intel® Pentium® M prosessor 730 1.60GHz, 2MB L2 cache,533MHzFSB

 

Microsoft Operativ System Ekte Windows® XP Home Edition, SP2

 

Minne 512MB 400MHz DDR2 RAM (2x256)

 

Tastatur Internal Keyboard (Norw)

 

Grafikk-kort ATI Mobility™ Radeon® X300 64MB HyperMemory®

 

Harddisk 40GB (5400rpm) IDE harddisk

 

Optiske enheter Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software

 

Trådløse forbindelser Intel® trådløs 2200 802.11b/g Mini PCI-kort

 

Garanti Oppgraderinger 1 års henteservice (CAR - Collect og Return)

 

Hovedbatteri primær 6-celle 53 WHr batteri (inneholder ikke subwoofer)

 

Skjermer 15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WXGA (1280 x 800) LCD Panel

 

TOTALT BELØP Inkl. mva.: 7 415,94 kr

 

 

Jeg finner ingen annen maksine med disse specsa som kan måle seg med denne prisen, vet dere noe om det? Og synes dere denne konfigen ser bra ut?

Lenke til kommentar
Er det foressten noen som vet om det er 14 dagers returrett hos dell?

Bare for å presisere: Dell driver med såkalt "fjernsalg", altså salg utenom fast utsalgssted. I følge forbrukerkjøpsloven, nærmere bestemt angrefristloven er slike steder pålagt å ha 14 dagers angrefrist. Noe mindre ville vært et lovbrudd. Så, ja, dell har definitivt 14 dagers angrefrist.

Lenke til kommentar
Er det foressten noen som vet om det er 14 dagers returrett hos dell?

Bare for å presisere: Dell driver med såkalt "fjernsalg", altså salg utenom fast utsalgssted. I følge forbrukerkjøpsloven, nærmere bestemt angrefristloven er slike steder pålagt å ha 14 dagers angrefrist. Noe mindre ville vært et lovbrudd. Så, ja, dell har definitivt 14 dagers angrefrist.

Men er det ikke slik at siden du faktisk har mulighet for å konfigurere maskinene til en vis grad, må du betale en kompansasjon hvis du benytter deg av 14 dagers angrefrist?

 

Vet at netshop kjører en slik policy.

 

http://www.netshop.no/aspx/publisher/showa...le.aspx?aid=619[/url]']Netshop PC og angrerett    Netshop PC (både stasjonære og bærbare) produseres hos oss på din bestilling og etter dine spesifikasjoner etter ”Built To Order”-prinsippet, altså tilpasset etter dine ønsker. Dette produktet regnes derfor som ett tilvirkningskjøp etter Angrerettslovens §16 første ledd som gir rett til dekning av kostnadene butikken har blitt påført for utført arbeid og medgåtte materialer dersom man benytter angreretten på en slik vare.    Kostnadene skal da dekke produksjon, installasjon og testing før utsendelse fra oss og demontering av PC-en etter den er kommet tilbake. Totalkostnaden vil variere litt mellom type produkt, men vil typisk ligge i størrelsesorden 1500,- til 2500,- inkl. mva. Beløpets størrelse vil bli fastsatt etter medgått tid, og fratrukket beløpet som betales tilbake til kundens konto ved behandling av returen.    For øvrig gjelder vanlige betingelser etter lov om angrerett.
Lenke til kommentar
Er på nippet til å kjøpe maskina nå ass! Etter p ha brukt et par timer å lese gjenneom HELE denne posten har valget også blitt veldig enkelt. Dette har jeg satt sammen, hva synes dere om det?

 

 

Base Intel® Pentium® M prosessor 730 1.60GHz, 2MB L2 cache,533MHzFSB

 

Microsoft Operativ System Ekte Windows® XP Home Edition, SP2

 

Minne 512MB 400MHz DDR2 RAM (2x256)

 

Tastatur Internal Keyboard (Norw)

 

Grafikk-kort ATI Mobility™ Radeon® X300 64MB HyperMemory®

 

Harddisk 40GB (5400rpm) IDE harddisk

 

Optiske enheter Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software

 

Trådløse forbindelser Intel® trådløs 2200 802.11b/g Mini PCI-kort

 

Garanti Oppgraderinger 1 års henteservice (CAR - Collect og Return)

 

Hovedbatteri primær 6-celle 53 WHr batteri (inneholder ikke subwoofer)

 

Skjermer 15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WXGA (1280 x 800) LCD Panel

 

TOTALT BELØP Inkl. mva.: 7 415,94 kr

 

 

Jeg finner ingen annen maksine med disse specsa som kan måle seg med denne prisen, vet dere noe om det? Og synes dere denne konfigen ser bra ut?

hvorfor bestiller du ikke 9 cellers bateri til samme prisen? :) er jo ikke så mye forskjell i vekten..

Lenke til kommentar
Er det foressten noen som vet om det er 14 dagers returrett hos dell?

Bare for å presisere: Dell driver med såkalt "fjernsalg", altså salg utenom fast utsalgssted. I følge forbrukerkjøpsloven, nærmere bestemt angrefristloven er slike steder pålagt å ha 14 dagers angrefrist. Noe mindre ville vært et lovbrudd. Så, ja, dell har definitivt 14 dagers angrefrist.

Men er det ikke slik at siden du faktisk har mulighet for å konfigurere maskinene til en vis grad, må du betale en kompansasjon hvis du benytter deg av 14 dagers angrefrist?

 

Vet at netshop kjører en slik policy.

 

http://www.netshop.no/aspx/publisher/showa...le.aspx?aid=619[/url]]Netshop PC og angrerett    Netshop PC (både stasjonære og bærbare) produseres hos oss på din bestilling og etter dine spesifikasjoner etter ”Built To Order”-prinsippet, altså tilpasset etter dine ønsker. Dette produktet regnes derfor som ett tilvirkningskjøp etter Angrerettslovens §16 første ledd som gir rett til dekning av kostnadene butikken har blitt påført for utført arbeid og medgåtte materialer dersom man benytter angreretten på en slik vare.    Kostnadene skal da dekke produksjon, installasjon og testing før utsendelse fra oss og demontering av PC-en etter den er kommet tilbake. Totalkostnaden vil variere litt mellom type produkt, men vil typisk ligge i størrelsesorden 1500,- til 2500,- inkl. mva. Beløpets størrelse vil bli fastsatt etter medgått tid, og fratrukket beløpet som betales tilbake til kundens konto ved behandling av returen.    For øvrig gjelder vanlige betingelser etter lov om angrerett.

Jeg spurte en selger om dette. Hun sa at hun kunne ordne med (kostnadsfri) retur dersom jeg ønsket å bruke angreretten. (Innen 14 dager selvsagt.)

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ikke har fått med XP-cd ? Det var absolutt ingenting av programmer eller operativsystem på cd i esken. Ringte kundeservice, og de sa at de hadde sluttet med dette i april. Synes det er billig løsning, og ikke rent villedende, ettersom dette ikke opplyses under bestilling.

 

Noen som vet om jeg har krav på en cd og om man evt. kan få dette gjennom microsoft?

Lenke til kommentar

Jeg tok kontakt med Microsoft Norge. Var ikke mulig å få tilsendt f.eks en OEM versjon av Xp, da jeg ikke hadde betalt for en "full" lisens...... ??

 

Vet ikke helt hva de mente, men jeg har iallefall betalt for windowsen som liggger på maskinen min!

 

Over til noe annet: Noen her som har løst problemet med at wi-fi lampa slukker og kommer ikke på igjen etter en "dropp" på nettverket?

 

Ikke så farlig, men fryktelig irriterende.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har også fått meg en Inspiron 6000. Har problemer med Fifa 06.

Når jeg har på strømforsyningen går spillet alt for fort (umulig så spille) men selve grafikken er hakkefri. Har stilt på alle mulige innstillinger på å få det til å gå saktere, men det går ikke.

 

Men om e kjører på batterier går den mye seinere...og da går den nesten alt for seint. Det er mulig å sette ned oppløsningen og detaljene, og da går det tålig greit i hastigheten, men farten er fortsatt galt...

 

Jeg har ATI X300 skjermkort med de nyeste Omega driverne. Kan det være ATI tray tools programvaren som fulgte med Omega driverne som lager noe tull?

 

-Dennis ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...