Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling av Telenor ADSL gjennom PC


Anbefalte innlegg

Problem: Prøver å dele intenetten gjennom PC'en min og ut til de andre som er koblet på switchen.

 

Jeg har satt det opp slik at linja går via modemet og rett inn i PC'en uten en fysisk brannmur eller router. Modemet er av typen SpeedTouch 510i som jeg fikk desember 2003, altså det er ikke av den nye typen som Telenor sendte ut etter april 2004.

Siden jeg bruker 2 nettverkstilkoblinger så vil jeg gjerne dele internetten gjennom PC'en uten bruk av en fysisk router.

 

Har krysset av for "Tillat andre nettverksbrukere å koble seg til gjennom denne maskinens Internett-tilkobling" og den ruta under der.

 

Den andre maskinen får tilsendt DHCP ip fra min datamaskin, men den får fortsatt ikke kobla seg opp på nettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Modemet er av typen SpeedTouch 510i som jeg fikk desember 2003, altså det er ikke av den nye typen som Telenor sendte ut etter april 2004.

Er det av typen med tre lamper på toppen så kan du lage router av det med denne firmwaren:

 

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510

 

Brukernavn og passord er adsl/1024.

Jeg hadde samme modemet. Bare med Tiscali Bridge instillinger. Jeg oppgraderte med ny firmware og installerte modemet til min far som bestilte Telenor. (Ja, sånn 30 stk vi bygger ut sentral opplegg) Det fungerer utmerket med router :) Enkelt å sette opp også. De har veldig fine veiledninger på www.online.no hvordan du skal stille det inn og resette routeren til fabrikkoppsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...