Gå til innhold

Lydfeil, bare lyd i en høytaller, så ingen


Anbefalte innlegg

Heisann.

Brodern kjøpte en ny pc fra komplett og fikk den hjem her om dagen. Lyden fra det integrerte lydkortet kom bare i den ene høytaleren. Å sette balance over til den andre siden gir ingen lyd. På softwaret som fulgte med stod det i "plugdin manager" eller no i den duren, at høytalerene ikke var ordentlig satt i. Prøvde med flere høytalere og hodetelefoner, uten hell.

 

Så satt jeg inn et Creative SB Live! 5.1 og innstallerte drivere til det. Etter å ha satt alt riktig i Windows, kom det ingen lyd.

 

 

Ekstra info:

 

Hovedkort: Asus A8N-SLI, nForce4 SLI,Socket-939 ATX,S-ATA, GbLAN,Firewire,DDR, PCI-Ex16

 

Og ja, satt i riktig plugg i riktig høl

 

:thumbup:

 

 

Noen som kan gi meg litt tips og råd så blir brodern kjempeglad.

Endret av lassegs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kom på at jeg ikke hadde disabla integrerte lydkortet i BIOS. Etter jeg gjorde det konkluderte jeg med at det integrerte Realtek lydkortet var fucka, som de jo så ofte, og da jeg starta windows igjen funka SB Live! kortet. Jippi

Nå blir brodern overraska imårra når han skrur på pcen og windows loggon lyden slår imot ham som en sur og kald bølge :p

Lenke til kommentar
Etter jeg gjorde det konkluderte jeg med at det integrerte Realtek lydkortet var fucka

Det er ikke det som er problemet. Det integrerte lydkortet liker ikke PCI-kort. Jeg får tilgang til både integrert og PCI-lydkort i min nye PC, men fikk ikke det til med den gamle.

Lenke til kommentar
Heisann.

Brodern kjøpte en ny pc fra komplett og fikk den hjem her om dagen. Lyden fra det integrerte lydkortet kom bare i den ene høytaleren. Å sette balance over til den andre siden gir ingen lyd. På softwaret som fulgte med stod det i "plugdin manager" eller no i den duren, at høytalerene ikke var ordentlig satt i. Prøvde med flere høytalere og hodetelefoner, uten hell.

 

Så satt jeg inn et Creative SB Live! 5.1 og innstallerte drivere til det. Etter å ha satt alt riktig i Windows, kom det ingen lyd.

 

 

Ekstra info:

 

Hovedkort: Asus A8N-SLI, nForce4 SLI,Socket-939 ATX,S-ATA, GbLAN,Firewire,DDR, PCI-Ex16

 

Og ja, satt i riktig plugg i riktig høl

 

:thumbup:

 

 

Noen som kan gi meg litt tips og råd så blir brodern kjempeglad.

Jeg har samme problemet med lyden min, med samme hovedkort. Bruker det integrerte lydkortet. Kun lyd i venstre kanalen, i høyre er det bare en konstant during. Volum er oppskrudd, plugget riktig osv... Prøvd andre høyttalere og headphones, samme skiten...

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...