Gå til innhold

Leter etter en novelle jeg har glemt navnet på.


Anbefalte innlegg

Leter etter en novelle jeg skal bruke til muntlig tentamen. En evighet siden jeg leste den, så har nok glemt navnet på den. Er visst en gammel novelle, faren min hadde visst lest den da han gikk på barneskolen.

 

Jorda har altfor mange innbyggere, og derfor må de "slakte" mennesker, så det ikke blir for mange av dem. Dette gjør dem ved å gasse mennesker med blåsyre (eller noe sånt), inne i en tunnell alle må kjøre igjennom. Tunnellen blir lukket igjen innimellom, så det er rent sjansespill. Selve historien går slik: En bil kjører inn i en tunnel, og når de er ute blir akkurat dørene i tunellen stengt, rett bak dem, og menneskene i tunnelen blir gasset ihjel.

 

Noen må da kunne navnet på denne teksten? Takk på forhånd. :)

 

Edit: Eller så kan noen komme med forslag til andre noveller som er på norsk, hadde vært fint om det er sci-fi, men det er ikke nødvendig.

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er noen trøst, så husker jeg historien, vet det var endel som fikk avsmak for science fiction av denne.

 

Nå har jeg vridd hodet, søkt på Google, men jeg greier ikke å finne link til historien. Jeg tror det var en historie, på engelsk, i en liten bok med flere andre lite trivelige fremtidsvisjoner sammen med (tror jeg) "Second Variety" av Philip K Dick.

 

Jeg er usikker her, men kan en av disse passe:

- "Beyond the Doors"

- "The Commuter"

- "Small Town"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...