Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettsend med kjør-komandoen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hør at det skal gå ann å sende meldinger til datamaskiner i nettverk ved å skrive noe i kjør-menyen, noe med nettsend og litt til tror jeg.

Noen her som vet hva jeg må skrive for å få det til?

Vi er fem datamaskiner kobblet opp i nettverk nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har hør at det skal gå ann å sende meldinger til datamaskiner i nettverk ved å skrive noe i kjør-menyen, noe med nettsend og litt til tror jeg.

Noen her som vet hva jeg må skrive for å få det til?

Vi er fem datamaskiner kobblet opp i nettverk nå.

Tar du en søk enten på google eller her på hardware.no, finner du massevis av sånne poster.

Eksempel denne

Skrevet
start

kjør

cmd

net send <maskinnavn> <melding>

verre er det ikke.

Tror vel hvis <maskin navn> byttet ut med <IP> blir litt lettere.

Skrevet

Får det ikke til å virke jeg, får bare meldingen "fant ikke meldingsaliaset på nettverket"

Har prøvd med både datamaskin-navn og ip-adresse. Noen som vet hva som kan være feil?

Skrevet

jeg fikk det samme.. har fått det til før med broren min, men nå funker ingenting her :S datamaskiner tar snart over verden, som vi ser har de jo en egen vilje? :)

Skrevet
jeg fikk det samme.. har fått det til før med broren min, men nå funker ingenting her :S datamaskiner tar snart over verden, som vi ser har de jo en egen vilje? :)

Det er det dummeste jeg har hørt.

QinZapp: Altså, vhis det ikke fungerer er det heller noe i veien med nettverket. Start --> Kjør --> cmd --> "net send maskinnavn/ip din melding"

Det er den riktige "kommandoen".

Skrevet

Det er det dummeste jeg har hørt.

QinZapp: Altså, vhis det ikke fungerer er det heller noe i veien med nettverket. Start --> Kjør --> cmd --> "net send maskinnavn/ip din melding"

Det er den riktige "kommandoen".

haha så synd for deg :p det er ment som en spøk, men du hadde ikke evnen til og forstå den, synd det! taper :tease:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...