Gå til innhold

Hvordan brenne avi til dvd?


Anbefalte innlegg

Lurer på om det er mulig å brenne en vanlig fil i videoformat på pc til en dvd som kan sees på en vanlig dvd spiller? Høres sikkert dumt ut siden jeg er ganske sikker på at dette går, men hvordan?

 

Det er snakk om for det meste filer i AVI format med dvix codec.

 

Takk for svar

 

mvh Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.dvdsanta.com/

Har aldri prøvd programmet, men jeg installerte for å se på den og den ser lovende ut. Du kan prøve den.

 

Alternativt så kan Adobe Premiere Pro rendere den om til dvd for deg...

 

Adobe Premiere Pro for å brenne DVD'er av DivX-filer???? Det er vel ingen som kaster bort nærmere 10 000 kr for et slikt program når man kan få skikkelige, langt mer egnede DVD-brenneprogrammer for en tiendedel av prisen og under det?

Lenke til kommentar

Vet om to programmer som funker greit. Det ene er NeroVision Express. Husker ikke hva prisen er på det, men mye billigere enn Premiere Pro. Premiere Pro koster for tiden $699 hos adobe.com.

Bruker mest "MPEG/AVI to DVD/VCD/SVCD/MPEG Converter Pro 6.06" fra Cucusoft. Koster $25. De har også en "lite" versjon til $19. Filen som programmet lager må igjen konverteres med Cucusoft DVD Author. Dette programmet er gratis.

 

Det finnes sikkert mange andre programmer som er like bra, og sikkert billigere, men programmene som er nevnt over er veldig enkle å bruke.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt problemet ettersom jheg gjør dette daglig..

Har du en avi fil i divx foramt er det jo bare å bruke Nero eller annet brenneprogram og brenne i vei.

 

Men det forutsetter vel at dvd-spilleren kan spille av divx??

Nei NERO konverter til Mpeg2 (DVD) format, eller til SVCD som du kan brenne på CD plater. Til filmer som klarer seg med "VHS kvalitet" så er SVCD på CD plater en rimelig og enkel løsning hvis "stue" spilleren godtar det (tror de fleste støtter SVCD).

Lenke til kommentar

Spilling av divx og Xvid filer forutsetter selvsagt at dvd spillerene kan takle disse (og nye oppgraderinger av dem). Derfor foreterkker jeg å bruke PC og overføre med et 'mediasenter' (Pinnacle, D-Link DSM-320, etc.) til TV.

 

Nero konverterer ikke automatisk til mpg2.

 

Du må først bruke et konverteringsprogram, som det finnes bøtter og spann av.

Min erfaring er at dette gratisprogrammet er blant de bedre koderne (og spillerne), og det takler det meste: www.vidomi.com

Dessverre har det ikke blitt oppgradert på lenge.

 

Av andre konvertere, splittere mm. er mine favoritter:

www.doeasier.org

og www.boilsoft.com/

 

Vh!

Arno

Lenke til kommentar
Nei NERO konverter til Mpeg2 (DVD) format, eller til SVCD som du kan brenne på CD plater. Til filmer som klarer seg med "VHS kvalitet" så er SVCD på CD plater en rimelig og enkel løsning hvis "stue" spilleren godtar det (tror de fleste støtter SVCD).

Får ikke dette til med Nero. Kan du forklare hvordan?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...