Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3com og telenor


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg holder på og sette opp et 3com trådløsruter. (den til 595 på komplett)

 

Jeg lurer på om følgende vil fungere da jeg skal sende ruter til han:

 

Han har en oppkobling i explorer hvor han ringer opp telenor adsl, det fungerer.

 

Hvis han da putter den kabelen han har i pc'en sin inn i 3com sin adsl inngang. Så ringer opp telenor fra snarveien på skrivebordet. Vil dette fungere?

 

Kryptering og koble trådløskortet til hans til ruteren fungerer.

 

Det jeg lurer på er om jeg må legge inn ppoe i ruteren eller kan gjøre sånn jeg beskrev over ??

 

Han har xp

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det for øyeblikket ikke noen 3Com-router til 595 på Komplett. Kan du linke til den du har, eller oppgi produktnummer (3CRWExxxxxxx)? Konfigurasjonen er avhengig av om du har den med innebygget ADSL-modem eller en ren router. Er det den rene routeren, så er det også fint om vi får vite hvilket ADSL-modem han har hjemme.

Lenke til kommentar

Mye av vitsen med en router, er nettopp muligheten for å sette opp PPPOE i routeren. Han kan da bruke flere maskiner på internett samtidig. Det vil ikke fungere med oppkobling fra maskinen.

 

Vil du likevel kjøre med oppkobling fra maskinen, fungerer det sannsynligvis hvis du kobler modemet inn på en av LAN portene. Han vil da miste muligheten til å gjøre noe config i routeren.

Lenke til kommentar
Han har en oppkobling i explorer hvor han ringer opp telenor adsl, det fungerer.

 

Jeg går da ut fra at han har et rent ADSL-modem.

Dersom du har kjøpt denne settes den opp med PPPoE oppkobling, [email protected] og passordet du har fått fra telenor

 

Dersom han har kjøpt denne, skal ikke hans eksisterende modem brukes. Da skal denne settes opp på lik måte som den over, men når du blir spurt om VPI/VCI versier, skal disse mest trolig på 8/35. I noen ytterst få tilfeller skal de på 0/100, men det begynner å bli få av de sentralene der. :thumbup:

Lenke til kommentar
Dersom han har kjøpt denne, skal ikke hans eksisterende modem brukes. Da skal denne settes opp på lik måte som den over, men når du blir spurt om VPI/VCI versier, skal disse mest trolig på 8/35. I noen ytterst få tilfeller skal de på 0/100, men det begynner å bli få av de sentralene der.

Ikke glem encapsulation LLC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...