Gå til innhold

Pinnacle 9 og feilmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey...

Når jeg skal rende mine praktverker, enten ved å brenne til DVD, eller til disk uten å brenne, så får jeg feilmeldingen; An error has occurd while rendering this file...

Noen som vet hva jeg bør gjøre ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei,

Jeg skrev dette til "Malmar", og vil på det sterkeste anbefale deg også å følge dette:

Jeg har hatt alle problemer som man kan ha med Pinnacle, mitt tips er at du kvitter deg med det programmet så fort som mulig!! Ellers kommer du til å oppleve mye vondt fremover!! Det tok nesten knekken på meg! Bruk Premiere!!

Endret av jonfilm
Skrevet
Hei,

Jeg skrev dette til "Malmar", og vil på det sterkeste anbefale deg også å følge dette:

Jeg har hatt alle problemer som man kan ha med Pinnacle, mitt tips er at du kvitter deg med det programmet så fort som mulig!! Ellers kommer du til å oppleve mye vondt fremover!! Det tok nesten knekken på meg! Bruk Premiere!!

OI..

Det hørtes skummelt ut...får håpe du har det bra nå iallefall .. :) Og ja..kanskje jeg bør bytte program, men kjedelig når jeg tross alt har kjøpt det jeg har!! Hmm...er det noen andre som har noen velmente råd?

Skrevet

Lea Elisabeth, hvilken versjon av programmet har du? Pinnacle lager med jevne og ujevne mellomrom oppdateringer til Studio-programmet. Siste versjon er 9.4.2. Denne kan lastes ned fra [ur=http://www.pinnaclesys.com/support]Pinnacles nettsider[/url]. Vet at denne oppdateringen har løst mange problemene en kan oppleve rundt DVD-eksport.

/Øystein :roll:

Skrevet
Lea Elisabeth, hvilken versjon av programmet har du? Pinnacle lager med jevne og ujevne mellomrom oppdateringer til Studio-programmet. Siste versjon er 9.4.2. Denne kan lastes ned fra [ur=http://www.pinnaclesys.com/support]Pinnacles nettsider[/url]. Vet at denne oppdateringen har løst mange problemene en kan oppleve rundt DVD-eksport.

Hei Øystein..!

Jeg spilte min redigerte film tilbake til mitt DV-kamera, og reinstallerte studio versjon 9.0.2 (?), spilte så tilbake min redigerte film til maskinen, og fikk ingen feilmeldinger til min brusende glede.... Derimot ble DVD -disken skikkelig hakkete og dårlig etter brenning, så snart kaster jeg hele maskinen ut vinduet :angry:

Det er sikkert noe med instillingene for brenning ågjøre, men jeg har ikke PEILING på hva det kan være. Vet at jeg bruker de "riktige" dvd-platene som brenneren skal ha, men kanskje jeg må date brenneren før den vil gi meg et "godt nok" resultat..

Har du eller noen andre det samme problemet ved brenningsresultatet?

L.E

Skrevet
kanskje jeg må date brenneren før den vil gi meg et "godt nok" resultat..

Hehe... la ingenting være uprøvd.

Nei, jeg har ikke opplevd samme problem. Men jeg bruker ikke Studio regelmessig, heller (bruker Pinnacle Liquid Edition, og der fungerer det glimrende). Men jeg må innrømme at sist jeg forsøkte å lage DVD i Studio gikk det som smurt, selv om prosjektet var litt over en time langt. Det var med versjon 9.4.2. Anbefaler på det varmeste å oppdatere til denne ... spesielt om daten med brenner'n ikke fører noen vei, mener jeg. :whistle:

I tillegg til riktige plater (ofte ikke de billigste) er det også et poeng å brenne med lav hastighet. Etter min erfaring øker dette nøyaktigheten ved det som brennes. En kan også velge å justere litt på kvaliteten i Studio ved brenning, og du kan gjerne prøve bitrater på 5-6 MBit i stedet for 8MBit som foreslåes av programmet. Står mer om dette i brukerveiledningen til programmet.

Lykke til!

Skrevet (endret)

Oppdater alt av drivere til hardware, oppdater XP/Win98. Sjekk også lese-/skrivehastighet i Studio 9.

Du bør også avslutte så mange prosesser som mulig i windows før du renderer/brenner dvd - inkludert virusprogrammer.

Min erfaring er også at tidslinja i Studio 9 bør være innenfor ETT skjermbilde (Zoom in/Zoom out - finnes nede t.v i skjermbildet)slik at ikke noe ressurser går til å skifte skjermbilder underveis.

Synes forresten at Studio 9 er et SVÆRT bra redigeringsprogram med et enkelt brukergrensesnitt og med nok funksjoner for de fleste.

Leif

Endret av lesko
Skrevet

Hei igjen..

Ja, nå fikk jeg oppdatert versjonen av Pinnacle, og fikk gjort noen av de justeringstipsene dere har kommet med. Resultatet ble OK +, så jeg er veldig fornøyd! :thumbup:

Dessuten fikk jeg også spilt min dvd+rw på min stue dvd, så ikke skjønner jeg hva jeg gjorde riktig... :) Har det noe om man velger å brenne formatet som dvd og MPA (MPEG-1 Layer 2) i min settings å gjøre?

L.E

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...