Gå til innhold

Minnekort til S100


Anbefalte innlegg

Trenger litt input angående minnekort og slikt. Jeg irriterer meg i dag over at det går så tregt å skrive til minnekortet jeg har (R: 0,73MB/s W: 0,01MB/s). Bruker et Kingston 256MB SD-kort. Mer vet jeg ikke.

 

Er det noen skrivebegrensninger i telefonen, eller kan jeg kjøpe nytt og raskere kort? I så fall, hva er øverste grense? Ettersom telefonen i seg selv er veldig rask, er det plagsomt å ha en slik flaskehals.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sandisk og kingston er vel de store. Spesielt sandisk, har hørt at folk har hatt problemer med twinmos med kameraer før men det kan ha vært de som var uheldige.

 

Jeg kjøpte selv ett kort på 1gb men fikk angre på at jeg ikke formaterte det etter kjøp. (fat og 1gb går ikke bra virker det som, alt forsvant så nå har jeg formatert til fat32 og det ser ok ut :). Kan også være at jeg bruker ett ukjent merke)

Lenke til kommentar

Det er noe som ikke stemmer i hele tatt her... Vi prøvde akkurat det samme minnekortet på en PC, og den brukte da 2 sekunder på å overføre en fil det tok 1m21s å overføre på enheten. Kan jeg ha fått en feilvare eller tilsvarende? Var jo meget merkelig dette her...

Lenke til kommentar

Nei, var ikke helt det jeg mente. Er klar over at det er USB 1.1.

Slik testet jeg farten:

Først plugget vi inn SD-kortet i en kortplass på en bærbar datamaskin og overførte en fil på 768kb fra harddisk til minnekort. Tid: 2sek.

 

Deretter flyttet jeg den samme fila over på hovedminnet på PDA'en via USB. Dette går også fort nok.

 

Tok Minnekortet inn i PDAen, slettet filen på 768kb og skrev den til minnekortet på nytt fra hovedminnet (RAM). Ny tid: 1m21s.

 

Kan det virkelig stemme at kortleseren i enheten bare skriver i 100bsec? Helt utrolig. Gikk til anskaffelse av et nytt kort med r/w på rundt 9/2 eller lignende i håp om at dette skulle funke bedre, men nå ser det visst ut som jeg har kjøpt katta i sekken, og må invistere i en SD-kortleser for datamaskina i stedet...SUKK

Lenke til kommentar

Den er da mye raskere hos meg 68kb går på ett halvt sekund eller noe fra mine dokumenter til lagringskortet.

 

Kjører ett simpletech 10/10 kort fra komplett. Prøv å formater kortet på nytt i fat32 og gjør ett nytt forsøk =)

 

67 sek på 5,5mb fra hovedminne til minnekort 660kbit/s da. Litt tregere enn adslen min men fortsatt greit siden det er write, 0,082MB/s :p er åtte ganger din fart det, og dette var en mp3fil så det kan ikke være noe komprimeringsgreier underveis. Hmmm

 

Kjører du komprimert minnekort går det jo treigere (er mange programmer som øker kapasiteten for deg ved å gjøre det)

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...