Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Jeg har rota bort lappen (beviset)


Anbefalte innlegg

Jeg har klart å rote bort førerkortet mitt. La det fra meg ved siden av skoa mens jeg spilte vollyball, også stakk jeg fra stedet uten å huske å ta med meg lappen. Og når jeg fant ut ca en uke senere at det måtte være der jeg hadde lagt det fra meg, og dro tilbake for å sjekke var det borte....

 

 

Noen som har noen gode ideer på hva jeg kan/bør gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg rota bort mitt bare et par dager etter jeg fikk det :blush:

Det er nå snart 2 år siden...

Tenkte det at, blir jeg stoppa kan de jo sjekke det på data'n sin, så orka ikke å pese med å få et nytt et..

Fikk høre at det er bot for det, men heldig som jeg er, har jeg ikke blitt stoppa på moped hittil i mitt trafikale liv ;)

 

Få utstedt et nytt, så går ting sikkert helt bra skal du se ..

 

 

Edit: Ja, TAAB, det er trafikkstasjon nå ;)

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar

Det å kjøre uten førerkort selv om du har det er grunlag nok til å gi dere bot for Politiet.

 

Meld det tapt og få midlertidig førerkort hos nærmeste trafikkstasjon.

 

Om Uhellet skulle være ute med f.eks en krasj så ligger du fryktlig dårlig ann forsikrings messig, da du sikkert ikke husker blant annet førerkort nummer, han du krasjer med kan og mistenke at du ikke har Førerkort og ringer politi.

Lenke til kommentar

Ser du allerede har fått svar på en del av problemstillingen. Ja, du må ta kontakt med trafikkstasjonen og få utstedt nytt sertifikat/evt. midlertidig lapp. Ikke kjør uten. Blir du stoppet i kontroll (eller har et uhell) får du bot.

 

Jeg regner med at du har tatt kontakt med ledelsen i hallen i tilfelle lappen er innlevrt der. Og vær ekstra obs i tiden som kommer. Et bortkommet identifikasjonspapir kan misbrukes. Blant annet til å kjøpe ting på krita i ditt navn.

Lenke til kommentar
Det å kjøre uten førerkort selv om du har det er grunlag nok til å gi dere bot for Politiet.

 

Meld det tapt og få midlertidig førerkort hos nærmeste trafikkstasjon.

 

Om Uhellet skulle være ute med f.eks en krasj så ligger du fryktlig dårlig ann forsikrings messig, da du sikkert ikke husker blant annet førerkort nummer, han du krasjer med kan og mistenke at du ikke har Førerkort og ringer politi.

Var jo faktisk innvolvert i en relativt heftig smell for snart 4 uker siden, å det gikk bra...

 

Var personskde, så politiet og ambulanse kom, men det skjedde ikke noe om det at jeg ikke hadde "lappen" på meg...

 

Vet nå at det er 750 kroner for ikke å ha den med, men tror ikke det var det den pene politidamen tenkte på når jeg på vei inn i ambulansen ;)

 

 

Men som de sier, få deg et nytt et,så er du sikker...

 

Mopedførerbeviset er ikke noen form for godkjent legitimasjon (fortsatt den laminerte papirlappen????)

Så ikke vær redd for at det skal skje (hvis det er det jeg nevnte over i hvert fall)

Lenke til kommentar
Kjøre i fylla, nå som de ikke har noe førerkort å ta fra deg?

 

Nei da :p Du må nok melde det tapt, for så og få utlevert et nytt :) Ring Biltilsynet (eller heter det Trafikkstasjon nå?)

Skaff deg et nytt et, ved å ringe Trafikkstasjonen din. Er vel et felles 815-nummer nå, så blir du oversatt dit du skal. Om du blir oversatt til Sogndal sin, så kanskje du får snakke med meg.. :)

 

Og ja, det heter Trafikkstasjoner nå

Lenke til kommentar

Marvil: veit du hvor mye det koster å få nytt da?

 

Konklusjon foreløpig er at jeg venter.

Om noen har tenkt å bruke det til å krite noe i mitt navn så klarer de det uavhegig av om jeg bestiller nytt.

Og jeg er forresten ikke helt sikker på om jeg la det fra meg i nærheten av vollyball banen. (I dag fant jeg igjen nøkkelknipet (som jeg trodde jeg hadde mistete sammen med lappen) i en bukselomme...) Kanskje jeg finner igjen lappen også en vakker dag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...