Gjest Slettet+130498 Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 har et problem med min 8o gb samsung harddisk. den kjører så inmari treigt!! den bruker ca 1 min på å boote opp win xp. den kjører på pio mode noe som gjør at den kjører tregt men jeg får ikke byttet dette. det ender med at windows ikke vil laste i dett hele tatt og før den vanlige oppstarten normal siste konf og så videre. er det noe som er galt med disken eller pcen? har et abit nf8 hovedkort er det noe som må gjøres i bios?
sofTest Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Du trenger sannsynligvis chipset-driveren til hovedkortet. Abit har sannsynligvis en nyere enn den som følger med hovedkortet.
Gjest Slettet+130498 Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 la inn den nye chipset-driveren men det hjelper fremdeles ikke hva er galt
sofTest Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Hvis du går inn på Device Manager/Enhetsbehandling - IDE-kontrollere, og ser på den kanalen som disken kjører på, har du fortsatt PIO? Eventuelt hvis ja, kan du endre dette?
Gjest Slettet+130498 Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 ja jeg får endret dette men det skjer det samme som nevnt ovenfor
Launch Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Er harddisken veldig full? Lenge siden du ryddet den? Prøv TuneUp utilities http://www.tune-up.com/ Hvis det ikke blir bedre etter en harddisk og registry cleanup så tror jeg det beste du kan gjøre er å legge inn alt på nytt...
sofTest Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Da hadde jeg prøvd med ny UDMA-kabel. Du kan sjekke om de sitter skikkelig i først. Sjekk også at du ikke har snudd kabelen feil vei. Den blå kontakten skal sitte på kontrolleren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå